جدول وزن میلگرد تیکمه داش

جدول وزن میلگرد تیکمه داش

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۴ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از اجزای ساختمان که مقاومت بیشتر فونداسیون را تضمین می‌کند، میلگرد است. هرچه کیفیت این محصول بالاتر باشد، استحکام و ایمنی ساختمان افزایش می‌یابد. در ایران کارخانه‌های فولادی بسیاری فعالیت می‌کنند که مجتمع کاوه تیکمه داش یکی از برترین‌ آن‌ها محسوب می‌شود. این مجتمع فولادی در آذربایجان غربی قرار دارد و میلگردهای مختلفی را تولید می‌کند. در این مطلب قصد داریم وزن میلگرد تیکمه داش را مورد بررسی قرار دهیم.

استانداردهای تولید میلگرد تیکمه داش

کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سال ۱۳۹۱ و در شهر بستان آباد آذربایجان غربی فعالیت خود را شروع کرده است و هم‌اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور محسوب می‌شود.

این کارخانه با تولید میلگردهای آجدار (مارپیچی، جناغی، مرکب) و ساده توانسته است مشتریان خارجی و داخلی بسیاری را جذب کند. برای تولید و محاسبه وزن میلگرد کاوه تیکمه داش از استانداردهای مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • استاندارد تولید ملی میلگرد ۳۱۳۲ ISIRI
  • استاندارد بین‌المللی  ISO9002، ISP 14001، 45001
  • گواهی‌نامه صادرات میلگرد به اروپا EN 10080-EN 10204-EN10025
  • استاندارد GOST 5781

جدول وزن میلگرد تیکمه داش

میلگردها دارای گریدهای مختلف از جمله A1 (برای کاربردهای عمومی)، A2 (برای ساختمان‌سازی)، A3 (برای سازه‌ها)  و A4 برای کاربردهای خاص هستند. علاوه‌بر گرید، وزن آن نیز در خرید و فروش میلگردها اهمیت زیادی دارد.

وزن میلگرد تیکمه داش برحسب موارد مختلفی مانند فرایند تولید، قطر، ضخامت میلگرد و جنس شمش تولید کارخانه تعیین می‌شود.

در جدول زیر وزن میلگرد ۱۸ تیکمه داش و سایر میلگردهای این کارخانه آورده شده است.

وزن میلگرد تیکمه داش

در جدول بالا با وزن میلگرد ۱۶ تیکمه داش و سایر محصولات این برند در سایز و گریدهای مختلف آشنا شدید. در ادامه به معرفی کامل برخی از میلگردهای پرمصرف این کارخانه می‌پردازیم:

وزن میلگرد ۱۸ تیکمه داش

یکی از مستحکم‌ترین میلگردهای موجود، میلگرد ۱۸ تیکمه داش است که برای سازه‌های بزرگی مانند پل‌ها و تاسیسات صنعتی استفاده می‌شود.‌

وزن میلگرد ۱۸ تیکمه داش برابر با  ۲۳.۲ کیلوگرم است که کمی با جدول اشتال فاصله دارد.

وزن میلگرد ۱۶ تیکمه داش

این سایز میلگرد در سازه‌های بتنی و برای ایجاد مقاومت در ستون‌ها، تیرها و سایر نقاطی که با بتن پوشانده می‌شود؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزن میلگرد ۱۶ تیکمه داش برابر با ۱۸.۲ کیلوگرم است و اندکی با جدول اشتال فاصله دارد.

وزن میلگرد ۸ تیکمه داش

کوچکترین میلگرد موجود در بازار، سایز ۸ کیلوگرم است که بیشتر در آرماتوربندی ساختمان و ساخت خاموت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزن میلگرد ۸ تیکمه داش برابر با ۴.۵ کیلوگرم است که مقداری با جدول اشتال فاصله دارد.

میلگرد تیکمه داش

نحوه محاسبه وزن میلگرد کاوه تیکمه داش

با وجود جدول وزن میلگرد تیکمه داش، اغلب افراد فعال در حوزه ساختمان از آن برای محاسبه استفاده می‌کنند. اما در صورتی‌که جدول موردنظر در دسترس نباشد؛ از فرمول زیر برای محاسبه وزن میلگرد استفاده کنید.

در این فرمول باید طول میلگرد که ۶ یا ۱۲ است و همچنین ضخامت آن را داشته باشید تا به وزن میلگرد دست پیدا کنید.

تاثیر وزن و سایز میلگرد تیکمه داش بر قیمت

مجتمع فولادی تیکمه داش، میلگردهایی در سایزهای ۸ تا ۳۲ و در گریدهای A2 و A3 تولید می‌‌کند که هریک دارای قیمت متفاوتی هستند.

از عوامل مهمی که در قیمت‌ میلگرد تیکمه داش نقش دارد، وزن و سایز آن‌ها است. به‌طور مثال، وزن میلگرد تیکمه داش سایز ۸ که برابر ۴.۵ کیلوگرم است قیمت کمتری از میلگرد سایز ۱۲ با وزن ۱۰ کیلوگرم دارد. دلیل این قیمت‌های متفاوت، هزینه‌ تولید بیشتر برای میلگردهایی با وزن‌های بالاتر است.

مقایسه وزن تیکمه داش با سایر کارخانجات

در ایران مجتمع‌های فولادی زیادی مشغول فعالیت هستند که در آن‌ها میلگردهایی با ضخامت‌ و وزن متفاوتی تولید می‌شود. در ادامه به مقایسه وزن میلگرد تیکمه داش با وزن میلگرد میانه و وزن میلگرد شاهین و ظفر بناب می‌پردازیم:

مشاوره و خرید از عصر آهن

خرید میلگرد باکیفیت مخصوصاً برای افرادی که از شهرهای تولیدکننده دور هستند، از طریق بازارهای سنتی دشوار است. برای دسترسی راحت‌تر مشتریان به این محصولات، می‌توانید به وب‌سایت عصر آهن مراجعه کنید.

در این سایت این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید محصولات برندهای مختلف را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید‌. کارشناسان متخصص عصر آهن از طریق شماره تلفن 0414180 آماده راهنمایی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما درباره فروش اعتباری میلگرد نیز هستند.

۰۱۸۰
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱