معرفی نیمی از تولیدکنندگان فولاد به سازمان تعزیرات

معرفی نیمی از تولیدکنندگان فولاد به سازمان تعزیرات

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالی که یک ماه پیش مجلس شورای اسلامی وعده‎‌ی میلگرد 8500 را داده بود اما بنظر می‌رسد این آرامش دو هفته‌ای بیشتر برقرار نبود و از روز گذشته دوباره بازار فولاد دچار التهاب شده است. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب افزایش قیمت‎‌ها و آشفتگی بازار می‌باشد، عرضه محصولات فولادی درخارج از بورس توسط برخی تولیدکنندگان می‌باشد که در جهت رفع این مشکل تا به امروز تصمیمات زیادی گرفته شده است.

یکی از این تصمیمات الزام تولیدکنندگان محصولات فولادی در بورس کالا می‌باشد که دبیر سازمان تنظیم بازار کشور بر این موضوع تاکید کرده و اشاره کردند که هر گونه تخطی اعمال قانون می‌شود. در راستای اجرای این قانون کمیته‌ای مشترک با حضور نمایندگان دادستانی کل کشور، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده است که به صورت هفتگی مقادیر عرضه شرکت‌های فولادی در بورس کالا را کنترل می‌کنند.

در طرف دیگر نیز رئیس سازمان تعزیرات کشور از رسیدگی به پرونده نیمی از شرکت‌های فولادی به دلیل عدم انجام تعهدات عرضه‌ای خبر داده است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: نیمی از شرکت‌های فولادی به لحاظ عدم عرضه مناسب یا عدم انجام تعهدات عرضه ای خود که باعث آشفتگی بازار و افزایش قیمت‌ها در لایه‌های مختلف فولادی شده است، از سوی سازمان حمایت به تعزیرات معرفی شده‌اند و پرونده آنها در شعب ویژه در حال رسیدگی می‌باشد.

ایشان در ادامه اضافه کردند که بین تولید لوازم خانگی و خودرو با فولاد وابستگی وجود دارد و هر چقدر بازار فولاد مبتنی بر یک نظم بخشی مشخصی نباشد، تاثیر منفی بر بازار خودرو و لوازم خانگی وجود خواهد داشت. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: شرکت‌های فولادی با رفتارهای هماهنگ با سیاست‌های دولت برای تنظیم بازار، باید خودکار تنظیم‌گری بازار را در راستای تامین منافع خود انجام دهند.

امیدواریم که این رسیدگی‌ها بتواند به سرعت در بازار فولاد اثرگذار باشد و رویکردهای آقای سرقینی پس از حضور به عنوان سرپرست جدید وزارت صمت سیر باثبات‌تری به بازار آهن آلات دهد. شما همراهان عزیز عصر آهن می‌توانید قیمت روز آهن آلات را در سایت عصر آهن ببیند و از قیمت لحظه‌ای محصولات فولادی باخبر شوید.

همینطور ما در دانشنامه‌ی جدیدی که منتشر کرده‌ایم، به بررسی انواع میلگردهای آرماتور بندی پرداخته‌ایم و شما می‌توانید برای مطالعه این مطلب روی آرماتور بندی ساختمان‌ های بتنی کلیک کنید.

۰۱۱۷۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱