هشدار به صاحبان انبار نسبت به ثبت ‌نام در سامانه جامع انبارها

هشدار به صاحبان انبار نسبت به ثبت ‌نام در سامانه جامع انبارها

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

از اول شهریور ماه تمامی شرکت‌های تولیدکننده بیلت، بلوم و اسلب و همینطور تمامی صاحبان انبارها و همکاران آهن فروش در سراسر کشور موظف به ثبت‌ تمامی اطلاعات و عملکرد خود از جمله موجودی اولیه، تولید، فروش، مصرف، ورود و خروج انبارهای خود در سامانه‌های جامع تجارت به آدرس (www.ntsw.ir) و سامانه جامع انبارها به آدرس  (www.nwms.ir) می‌باشند و عدم ثبت‌نام یا مغایرت این اطلاعات با واقعیت تخلف محسوب شده و گشت‌های بازرسی و نیروی انتظامی موجودی انبار را به عنوان قاچاق ضبط خواهند کرد.

این اقدام که در جهت جلوگیری از احتکار و دلالی ورق‌های فولادی و برای جلوگیری از اختلال در شبکه‌های توزیع بازار فولاد و کنترل و نظارت بهتر و بیشتر بر بازار تولید و توزیع فولاد انجام می‌پذیرد، بهترین راه ممکن در شرایط فعلی می‌باشد.  سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالاها یکی از زیر مجموعه‌های سامانه جامع تجارت و یکی از برنامه‌های دولت الکترونیک است که طبق آن وزارت صمت موظف به شناسنامه‌دار کردن همه‌ی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات آن‌ها است.

با اینکه این قانون چند سالی می‌شود که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده است اما تا به امروز اقدام جدی در این مورد صورت نگرفته است اما بنظر می‎رسد که این بار هر سه قوه‌ حساسیت بیشتری خرج داده‌اند و بهتر است که  صاحبان انبارها و همکاران آهن فروش نسبت به ثبت نام در سامانه جامع انبارها بی تفاوت نباشند.

در همین راستا نیز حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه نیز تاکید جدی بر راه‌اندازی سامانه‌های مؤثر برای شفاف سازی حوزه اقتصاد و پیوند این سامانه‌ها با یکدیگر داشت.

هفته گذشته نیز مجددا نامه‌ای از وزارت صمت به اتحادیه‌ها ارسال شده بود که در آن مجددا به ثبت نام در این سامانه تاکید شده و عنوان شده که عدم درج اطلاعات در این سامانه به معنی احتکار تلقی خواهد شد.

امیدواریم که این اقدامات در نهایت موثر واقع شوند و شاهد قیمت واقعی آهن آلات در بازار داخلی باشیم. ما در عصرآهن امکان مشاهده قیمت انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده‌ایم، برای مشاهده روی قیمت آهن آلات کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

۰۹۲۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱