تولید میلگرد سایز 40 در ذوب آهن اصفهان

تولید میلگرد سایز 40 در ذوب آهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

تا پیش از این سایز 40 از میلگرد آجدار جناقی فقط توسط کارخانه‌هایی همچون فولاد کویر کاشان به بازار عرضه می‌شد اما ذوب آهن اصفهان پس از انجام بررسی‌های لازم توسط نیروی نوردی و گشتاور خود موفق به تولید این میلگرد طبق استاندارد ملی ۳۱۳۲ INSO شد.

سرپرست خدمات فنی تولید نورد ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که سابقه تولید N36 در کارگاه نورد ۳۰۰ با وجود آمپر بالا در قفسه‌های نهایی امکان پذیر نبود که این نقیصه در تولید این محصول برطرف شد و نکته دیگر اینکه در پروفیل‌های سنگین امکان حصول به خواص مکانیکی طبق استاندارد وجود نداشت که در این مرحله خواص مکانیکی قابل قبولی به دست آمد.  برنامه آتی این شرکت فولادی، تولید میلگرد آجدار N50 در کارگاه نورد ۳۰۰ مطابق استاندارد INSO ۳۱۳۲ با کلیه گریدها است.

 از محصولات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در حوزه انواع میلگرد می‌توان به میلگرد ساده (A1)،  آجدار مارپیچی (آج 340) در دو نوع متفاوت دوكي و یكنواخت (A2) و آجدار جناقی(آج 400) در دو نوع متفاوت دوكي و یكنواخت(A3) تا سایز 32 اشاره کرد. اما خوشبختانه سایز 40 گرید آج 400 آن در کارگاه نورد ۳۰۰ ذوب آهن اصفهان به محصولات اضافه شد و این خبر خوبی برای بازار داخلی است.

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از پیشتازان در عرصه تولید میلگرد در بازار داخلی می‌باشد که توانسته است گواهی نامه مطابقت میلگردهای BS 4449:2005 Grade B500B از شرکت انگلیسی UK CARES را دریافت. تمامی میلگردهای این شرکت از استاندارد ملی به شماره ۳۱۳۲ پیروی می‌کنند و شما می‌توانید فرآورده‌های تولیدی این کارخانه را با علامت اختصاری E S C O  بین آج‌های میلگرد شناسایی کنید.

میلگردهای آجدار جناقی استحکام کششی و تسلیم بالایی دارند و این نوع میلگردها بیشتر در سدسازی، نیروگاه‌ها و فونداسیون‌ها و اسکلت‌های فلزی سازه‌های بتنی ابرپروژه‌ها بکار برده می‌شوند. 

تولید تیرآهن نیمه سبک بال نیز یکی دیگر از تولیدات جدید شرکت ذوب آهن می‌باشد که خبر آن چند هفته پیش به گوش رسید. این تیرآهن که با هدف سبک‌سازی ساختمان‌ها در عین حفظ یا ارتقای استحکام، طراحی و تولید شده است، می‌تواند به سبک‌سازی و صرفه‌جویی مطلوب در هزینه‌های عملیاتی ناشی از ساخت‌وساز کمک کند. ما قبلا در مورد انواع تیرآهن موجود در بازار داخلی در دانشنامه عصرآهن صحبت کرده‌ایم، برای مطالعه مطلب روی "مقایسه مشخصات تیرآهن و هاش طبق استاندارد اروپا" کلیک کنید.

منبع: ایسنا

۰۸۶۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱