عرضه خارج از بورس محصولات فولادی دامن دو مدیر متخلف را گرفت

عرضه خارج از بورس محصولات فولادی دامن دو مدیر متخلف را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

ماه گذشته خبرهایی از سمت ستاد تنظیم بازار به گوش رسید که از این پس عرضه شمش و اسلب تنها از طریق بورس کالا انجام خواهد پذیرفت و هر گونه عرضه خارج از بورس کالا اعمال قانون را در پی خواهد داشت. این تصویبیه که در پی بازار آشفته فولاد و برای تنظیم بازار پذیرفت، تمامی تولیدکنندگان شمش را موظف کرد تا شمش و اسلب را فقط در بورس کالا عرضه کنند.

سال گذشته از 27 میلیون تن فولاد عرضه شده، تنها سه میلیون تن آن در بورس کالا عرضه شده بود. یعنی تنها 10 درصد تولیدات فولادی در بورس کالا عرضه و 90 درصد تولیدات فولادی در بازار فیزیکی به فروش رسید. 

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در تایید این خبر اشاره کرده بودند که تولیدکنندگان شمش اجازه فروش مستقیم و خارج از بورس کالا را ندارند و طبق قوانین و دستورالعمل‌های سازمان حمایت و تعزیرات، هر گونه عرضه خارج از بورس، تخلف محسوب می‌شود.

دیروز نیز خبری مبنی بر معرفی دو مدیر متخلف به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری از سمت رئیس سازمان بازرسی کشور اعلام شد. دلیل معرفی این دو مدیر به دلیل عرضه خارج از بورس محصولات فولادی اعلام شده است.

بنظر می‌رسد که پیگیری‌های این سازمان برای بررسی وضعیت بازار فولاد جدی بوده و در این راستا دو نفر از مسئولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به دلیل ترک فعل به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری معرفی شدند. علاوه بر این 640 پرونده تعزیراتی به ارزش ۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به سازمان تعزیرات ارسال شده است. 

امیدواریم که این رسیدگی‌ها بتواند به ایجاد تعادل در بازار فولاد بینجامد و روند باثبات‌تری را به بازار آهن آلات بدهد. شما همراهان عزیز عصر آهن می‌توانید قیمت روز آهن آلات را در سایت عصر آهن ببیند و از قیمت لحظه‌ای محصولات فولادی باخبر شوید.

همینطور ما در دانشنامه‌ی جدیدی که منتشر کرده‌ایم، به بررسی روش محاسبه وزن تمامی محصولات فولادی همچون میلگرد، تیرآهن و نبشی و ... پرداخته‌ایم و شما می‌توانید برای مطالعه این مطلب روی نحوه محاسبه وزن آهن آلات کلیک کنید.

بخوانید: دو سوم محصولات فولادی در خارج از بورس کالا به فروش می‌ رسد

۰۵۳۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱