دو سوم محصولات فولادی در خارج از بورس کالا به فروش می‌ رسد

دو سوم محصولات فولادی در خارج از بورس کالا به فروش می‌ رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آقای طاهری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ در ادامه به این نکته اشاره کردند که تا به امروز مصوبات مختلفی از سمت وزارت صمت در مورد بازار محصولات فولادی اخذ شده است اما عدم اجرای اصولی این تصمیمات باعث شده است که بازار فولاد روند افسارگسیخته‌ای را تجربه کند.

ایشان همینطور در ادامه اضافه کردند که در حال حاضر دو سوم محصولات فولادی در خارج از بورس کالا به فروش می‌رسند و در خوشبینانه‌ترین حالت حدود یک سوم معاملات محصولات فولادی در بورس کالا انجام می‌شود.

تا به امروز تصمیمات متنوعی از سمت وزات صمت برای تنظیم بازار فولاد گرفته شده است اما با این حال از اسفند سال گذشته در تمامی مقاطع فولادی شاهد نوسانات قیمت با شیب تند بوده‌ایم. آقای طاهری در مورد این موضوع نیز به این نکته اشاره کردند: متاسفانه بخش عمده‌ای از مصوبات وزارت صمت به دفعات تغییر کرده و پیگیری‌ لازم حهت اجرای آن صورت نگرفته است و همین باعث شده است که بیشتر فعالان بازار فولاد توجهی به این تصمیمات نداشته باشند و در نتیجه به التهابات بازار فولاد دامن بزنند. 

ایشان همینطور اشاره کردند که از طرف دیگر هیچ برخورد قاطعی با تخلفات صورت گرفته در این بازار از جمله عدم عرضه محصول، گرانفروشی و واسطه‌گری در محصولات فولادی انجام نپذیرفته است و همه‌ی این عوامل دست به دست هم داده و نوسانات در قیمت محصولات فولادی را در پی داشته‌اند.

با اینکه‌ی عرضه‌ی محصولات فولادی در بورس کالا در طول ماه‌‌های گذشته به صورت هفتگی انجام پذیرفته اما هیچ ثبات نسبی در بازار فولاد اتفاق نیافتاده است. در طول ماه‌های گذشته قیمت تمامی مقاطع فولادی روند نامتناوبی را طی کرده است، به طوری که در طول این هفته نیز قیمت برخی مقاطع فولادی همچون قوطی و پروفیل رکورد زد. این در حالی بود که در طول این هفته ۸۰،۴۰۰ تن شمش، ۵۱،۱۲۸ تن میلگرد آجدار و 80700 تن ورق در بورس کالا عرضه و معامله شد اما همچنان تاثیری در روند افزایشی قیمت‌ها نداشت. (بخوانید: نحوه خرید آهن آلات از بورس کالا)

شما همراهان عزیز عصر آهن می‌توانید اخبار لحظه‌ای بازار آهن آلات را در سایت عصرآهن دنبال کنید و از قیمت روز آهن آلات باخبر شوید. ما در عصر آهن امکان مشاهده‌ی قیمت آهن آلات را به صورت روزانه برای شما فراهم کرده‌ایم.

منبع: خانه ملت

بخوانید: عرضه خارج از بورس محصولات فولادی دامن دو مدیر متخلف را گرفت

۰۵۵۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱