نوسانات قیمت میلگرد در هفته ای اول مهر

نوسانات قیمت میلگرد در هفته ای اول مهر

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۸ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بررسی نوسان ارز هفته گذشته

بازار کالا های داخلی با توجه به سیاست کاری دولت تابعی از نرخ ارز است، به طور دقیق تر میتوان گفت ارزش کالا های داخلی همبستگی زیادی به ارزش پول ملی دارد، هر چقدر نوسانات ارز بیشتر باشد بازار آهن آلات هم دچار تغییر خواهد شد.

در هفته گذشته(از مورخ 1399/07/05 تا 1399/07/10) قیمت دلار طبق اطلاعات صرافی ملی بین بازه 27000 تومان و 28900 تومان نوسان داشته است.(چارت در حالت روزانه میباشد)

چرات دلار

همانطور که گفته شد بازار میلگرد به خاطر وابستگی به بازار دلار در شروع هفته گذشته با قیمت میانگین 12570 تومان، در اواسط هفته به 12955 تومان و در روآخر هفته به قیمت میانگین 13045 تومان افزایش یافت.

قیمت میلگرد

بازارهای جهانی فلزات 

وضعیت بازار جهانی همانند تحلیل ها، در 7 روز اخیر روند صعودی به خود گرفته بود، در اکثر فلزات پایه این افزایش نرخ به چشم میخورد که یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت میلگرد میتواند عنوان کرد. نرخ فلزات پایه جهانی را(مانند آلومنیوم، پلاتین و...) نقش به سزایی در تعیین قیمت های بازار داخلی ایران دارند.

نمودار فلزات

 افزایش نرخ سنگ آهن

افزایش 5{5576407339e2d49adc299989ef638439c0701ffb5c703ca8cfb79c7d5a8a68ff} نرخ سنگ آهن را نیز نمیتوان نادیده گرفت ...

به گزارش فولاد ایران،  چهارشنبه اخیر قیمت سنگ آهن با توجه به بروز نشانه های تداوم روند رشد اقتصادی چین و خبر توقف بخشی از تولید سنگ آهن شرکت معدنی واله برزیل، 5 درصد رشد داشته است. امسال قیمت سنگ آهن 34 درصد رشد داشته و به بالاترین سطح از اواسط ژانویه  2014 تاکنون رسیده است، که یکی از علت های روند صعودی بودن قیمت میلگرد در هفته گذشته می باشد.

تاثیر گذاری نفت بر روی آهن آلات

نفت به عنوان عنصری حیاتی در واحدهای تولیدی محصولات فولادی در جهان محسوب میشود، از آنجایی که حدود 15 درصد قیمت محصولات فولادی مربوط به واحد های تولیدی است، پس میتوان نتیجه گرفت که یکی از عوامل موثر بر قیمت محصولات فولادی مانند: قیمت میلگرد(نرخ روز میلگرد)، لوله، پروفیل و انواع ورق های فولادی، قیمت نفت است. قیمت نفت میتواند مانند شمشیری دو لبه عمل کند که افزایش قیمت آن باعث رشد اقتصادی کشورهای تولید کننده و کاهش قیمت آن موجب رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده شود  ولی... یا میتونیم تو کشور خودمون هم وابستگی مسقتیم رو در نظر بگیریم؟؟ تاریخچه فعلی قیمت نفت و قیمت آهن آلات نشان از حرکت برعکس آن ها با هم است، به همین دلیل نمیتوان زیاد با تحلیل چارت نفت آن را به نرخ آهن آلات گسترش داد.

نمودار میلگرد
نفت برنت

نتیجه گیری: به صورت کلی میتوان گفت وابستگی قیمت میلگرد و دیگر آهن آلات به ارز، بیشتر از بقیه عناصر بازار میباشد. تمامی آمار گفته شده در این خبر را میتوان به کل بازار آهن آلات گسترش داد. باید دید در هفته آینده سیاست دولت مبنی برکنترل قیمت ارز تا چه اندازه تحقق پیدا خواهد کرد، آیا روند نزولی شروع خواهد شد یا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟(آخرین اخبار مربوط به بازار آهن آلات را میتواند از سایت عصر آهن دنبال کنید)

نظر سنجی:  تحلیل شخصی خودتون رو در مورد بازار ارز و فلزات در هفته آینده برامون بنویسید

بخوانید: بازار آهن در آخرین هفته مهر ماه چگونه گذشت؟

۰۸۶۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱