نحوه بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد

نحوه بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 7 دقیقه

به‌عنوان یک پیمانکار، مهندس سازه، سرکارگر ساختمان و هر شخصی که به‌نحوی با ساخت‌وساز در ارتباط است، می‌دانید که باید قبل از شروع به کار اجرایی باید برآوردی از هزینه و حجم میلگرد و مصالح مصرفی به‌دست آورید.

یعنی ابتدا حجم موردنیاز را مشخص کنید‌ سپس با برآورد قیمت آن، هزینۀ مصرفی برای پروژه را تخمین بزنید. بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد، راه نجات‌بخش شماست و به کمک آن می‌توانید به قیمت روز بازار آهن سریعاً دسترسی داشته باشید. 

در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوۀ بررسی قیمت آنلاین آهن‌آلات آشنا کنیم همچنین بهترین منبع برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و انواع مقاطع فولادی را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

میلگرد فولادی؛ مقطعی باارزش در صنعت فولاد 

میلگرد در صنعت فولاد جزو مقاطع باارزش به حساب می‌آید. این مقطعِ باارزش همچنین در عمران و سازندگی و صنایع مختلف دیگر کاربرد بسیاری دارد. البته برای مصارف مختلف از انواع میلگرد در سازه استفاده می‌شود. منظور از انواع میلگرد همان دسته‌بندی است. میلگرد فولادی در دو گروه آجدار و ساده قرار می‌گیرد. در دسته‌بندی میلگرد، آلیاژ و ترکیب تشکیل‌دهندۀ آن‌ها نیز قرار دارد.

هر کدام از این میلگردها، خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی دارند. سختی و مقاومت آن‌ها نیز با هم متفاوت است. بررسی ویژگی انواع میلگرد فولادی از بحث این دانشنامۀ ما جداست. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به راهنمای زیر مراجعه کنید:

بخوانید: معرفی انواع میلگرد | آشنایی با کاربرد هر کدام در سازه

قیمت میلگرد به میزان سختی (میزان سختی میلگرد به فرایند تولید آن مربوط است) و سایز آن‌ها بستگی دارد و با افزایش این دو مورد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. در بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد متوجه تفاوت قیمت انواع مختلف مقاطع خواهید شد.

چرا قیمت میلگرد تولیدکنندگان مختلف باهم تفاوت دارد؟

ممکن است در بررسی قیمت آنلاین میلگرد، متوجه اختلاف قیمت بین میلگرد تولیکنندگان مختلف شوید. اختلاف قیمت بین محصولات تولیدکنندگان مختلف فولاد بر اساس کیفیت، وزن و فرایند تولید به‌وجود می‌آید.

به‌عنوان مثال قیمت میلگرد راد همدان بیشتر از قیمت میلگرد میانه است. سبک وزن بودن میلگرد رادهمدان و تولید این میلگرد با استفاده از تجهیزات پیشرفته باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

همان طور که گفته شد میلگردها از لحاظ مشخصات فنی، کاربرد، شکل ظاهری، متریال مصرفی در داخل آن و سایز، مدل‌های مختلفی دارند. این ویژگی‌ها سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شوند و همچنین در قیمت آن‌ها نیز تاثیر دارد.

در بررسی قیمت آنلاین آهن آلات، قیمت هر مقطع جداگانه دسته‌بندی و درج شده است. یعنی شما با بررسی قیمت آنلاین در بازار اینترنتی آهن و فولاد می‌توانید نرخ هر کدام از میلگردهای آجدار و کلاف را جداگانه مشاهده کنید. وب‌سایت عصرآهن روزانه قیمت میلگرد و انواع مقاطع فولادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با مراجعه به وب‌سایت از قیمت روز بازار آهن مطلع شوید.

تا اینجای مقاله با میلگرد و انواع آن آشنا شدیم. بهتر است برویم سراغ بررسی قیمت آنلاین مقاطع فولادی.

قیمت آنلاین آهن و میلگرد 

قبل از خرید میلگرد باید از مراجع و انبارهای مختلف دربارۀ قیمت میلگرد پرس‌وجو کنید. اطلاع از قیمت میلگرد باعث می‌شود تا خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید. بهترین راه اطلاع از قیمت روز میلگرد، بررسی بازارهای اینترنتی آهن‌آلات است. چون در این وب‌سایت‌ها قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای آپدیت می‌شوند.

تصویر وب‌سایت عصرآهن

مزایای بررسی قیمت آنلاین آهن‌آلات را در زیر آورده‌ایم:

  • اطلاع سریع و لحظه‌ای از قیمت میلگرد؛
  • امکان بررسی قیمت انواع میلگردهای مختلف؛
  • امکان بررسی نمودار قیمت میلگرد؛
  • امکان مقایسه قیمت میلگرد با قیمت روزهای گذشته؛
  • دسترسی به موجودی کارخانجات میلگرد.

شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلف، میلگرد موردنیاز برای پروژۀ خود را تهیه کنید. مثلاً به بنگاه آهن آلات مراجعه کنید، مستقیماً از کارخانه خرید کنید یا از بازار اینترنتی عصرآهن استفاده کنید. البته در خرید از کارخانه باید تناژ بالا سفارش دهید؛ چراکه کارخانه حجم کم نمی‌فروشند.

برای آشنایی با نحوۀ خرید از کارخانه بهتر است با کارشناسان عصرآهن در تماس باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند؛ همچنین قیمت لحظه‌ای آهن آلات را نیز استعلام کنید.

نحوه بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد

برای بررسی قیمت آنلاین باید به منابع و مراجع اینترنتی مراجعه کنید. به‌عنوان مثال وب‌سایت عصرآهن کامل‌ترین مرجع برای بررسی قیمت میلگرد است. ما در وب‌سایت قیمت تمامی تولیدکنندگان مختلف را قرار می‌دهیم و شما با کلیک روی هر تولیدکننده از جدیدترین نرخ ارائه شده مطلع خواهید شد.

ویدئوی زیر نحوۀ بررسی قیمت آنلاین میلگرد فولادی از وب‌سایت عصرآهن است. لطفاً ویدئو را مشاهده کنید و هر سؤالی داشتید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سایز میلگرد و تاثیر آن در قیمت 

میلگردها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. برای اینکه استحکام سازه کنترل شود، باید از سایز مناسب در اجرای هریک از اعضا استفاده کرد. سایز مقاطع آهنی در قیمت آن‌ها تأثیرگذار است. بنابراین در زمان خرید و بررسی قیمت آنلاین میلگرد، به این موضوع توجه کنید. 

لازم به ذکر است که امکان دارد در کارگاه‌ها نتوان به‌راحتی سایز میلگردها را تشخیص داد، برای بررسی سایز میلگرد می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

بخوانید: اندازه گیری سایز میلگرد | آشنایی با سایزهای میلگرد و روش‌های اندازه‌گیری

علاوه بر سایز باید به وزن میلگرد نیز توجه داشت. وزن یکی از عوامل مهم برای تعیین قیمت و حجم مصرفی است. جدول وزنی استاندارد و راه‌های اندازه‌گیری وزن در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

در بررسی قیمت آنلاین مقاطع فولادی این مشکل حل شده است. شما با بررسی قیمت روز میلگرد در وب‌سایت عصرآهن هم‌زمان می‌توانید از وزن و سایز تولیدکنندگان مختلف مطلع شوید.

قیمت آنلاین آهن و میلگرد چه تفاوتی با قیمت بنگاه آهن دارد؟

قیمت انواع مقاطع فولادی در بنگاه آهن، بیشتر از بازار اینترنتی خواهد بود؛ به دو دلیل زیر:

  1.  در انبار و بنگاه آهن‌آلات قیمت مقاطع با ارزش افزودۀ بیشتری همراه خواهد بود؛
  2. مقاطع خریداری شده یکبار از کارخانه به انبار و یکبار هم از انبار به محل تخلیه ارسال می‌شوند. بنابراین دوبار هزینه ارسال پرداخت می‌شود و این روی قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار است.

‌‎

همچنین در انبارهای بازار آهن، محدودیت در سایز و نوع میلگرد وجود دارد. این مورد بزرگ‌ترین مشکل خریدار است. در بازارهای اینترنتی شما می‌توانید به انواع مختلف مقاطع دسترسی داشته باشید.  

سخن پایانی

در این دانشنامه ضمن آشنایی با مقطع میلگرد، نحوۀ بررسی قیمت آنلاین آهن و میلگرد را نیز بررسی کردیم. اگر قصد خرید میلگرد دارید بهتر است قبل از اقدام به خرید، قیمت میلگرد را از منبعی معتبر استعلام کنید. با مراجعه به وب‌سایت عصرآهن یا تماس با شمارۀ 0414180 می‌توانید از قیمت روز مطلع شوید.

سؤالات متداول

سریع‌ترین راه اطلاع از قیمت میلگرد و انواع مقاطع آهنی کدام است؟

استفاده از بازارهای اینترنتی آهن و فولاد. با مراجعه به وب‌سایت عصرآهن در سریع‌ترین زمان ممکن از قیمت مقاطع فولادی مطلع شوید.

قیمت‌ها در وب‌سایت عصرآهن کی آپدیت می‌شوند؟

ما در وب‌سایت عصرآهن روزانه قیمت آهن‌آلات را به‌روزرسانی می‌کنیم. حدوداً از ساعت 12 ظهر قیمت جدید در سایت قرار داده می‌شود.

چگونه از عصرآهن میلگرد بخریم؟

بعد از بررسی قیمت میلگرد از وب‌سایت عصرآهن با شماره 0414180 تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه راهنمای شما خواهند بود.

۰۶۱۸
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱