راهنمای خرید تیرآهن | معرفی روشی مناسب برای خرید غیرحضوری آهن آلات

راهنمای خرید تیرآهن | معرفی روشی مناسب برای خرید غیرحضوری آهن آلات

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای اطلاع از چگونگی خرید تیرآهن، انواع آن، استانداردها و تمامی نکاتی که بایستی در هنگام خرید از آن مطلع باشید، دانشنامه‌ای جامع مهیا شده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد.

تیرآهن جزو پر فروش‌ترین مقاطع فولادی در بازار آهن ایران می‌باشد که قیمت آن بنابر مصرف و تقاضای زیاد دچار نوسان می‌شود برای بررسی قیمت روز آهن آلات می‌توانید به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید. در ادامه نحوه خرید از مجموعه عصرآهن و استفاده از وبسایت به صورت تصویری آموزش داده شده است. با ما همراه باشید.

معرفی انواع تیرآهن

تیرآهن به عنوان یک پروفیل فولادی در دو مقطع I و H شکل تولید می‌شود. تیرآهن I شکل در دو نوع IPE،  INP و تیرآهن H شکل که IPB نام دارد در سه نوع HEA، HEB و HEM تولید می‌شود. این مقاطع فولادی در نقش تیر و ستون و دیگر عضوهای سازه‌ای، تحمل و انتقال بارهای وارده را بر عهده می‌گیرند.

استفاده از تیرآهن به دلیل اینکه سرعت اجرای بالایی دارد و همچنین اجرای انواع اتصالات و شکل‌های هندسی در سازه را ممکن می‌سازد، در پروژه‌ها متداول و رایج است.

انواع تیرآهن براساس خصوصیات ظاهری و مکانیکی دسته بندی می‌شود و هر یک کاربرد خاص خود را دارد. شکل هندسی تیرآهن شامل دو بخش جان و بال است. تیرآهن I شکل دارای جان و بال نامساوی می‌باشد، شناخته شده ترین نوع این تیر در بازار آهن آلات ایران و صنعت ساختمان سازی، تیرآهن IPE است. تیر IPE و INP در ضخامت بال‌ها باهم تفاوت دارند.

تصویر انواع تیرآهن
تصویر انواع تیرآهن

تیرآهن هاش یا بال پهن دارای جان و بال مساوی است که دو نوع بال پهن سنگین یا HEB و بال پهن سبک یا HEA را شامل می‌شود. تیرآهن سنگین TPB تیری است که بال و جان یکسانی ندارد. نوع بال پهن در سایزهای 10 تا 1000 در بازار وجود دارد.

لازم به ذکر است :

قرار گرفتن حرف اختصاری V و L در کنار نام تیرآهن نشانگر سبک و سنگین بودن آن است. به عبارتی حرف V به معنی تیر سنگین و حرف L به معنی تیر سبک است. برای مثال IPBL با وزن سبک و IPBV تیرآهن با وزن سنگین را نشان می‌دهد.

نوع دیگر تیرآهن موجود در بازار، تیرآهن لانه زنبوری یا CPE می‌باشد که در جان تیر ابعادی به شکل ذوزنقه برش می‌دهند تا میزان تحمل لنگر خمشی المان افزایش یابد. سبک وزن بودن تیر لانه زنبوری توجیه مناسبی بر اقتصادی بودن آن می‌باشد.

انواع تیرآهن براساس توضیحات بالا عبارت است از؛

  • تیرآهن IPE
  • تیرآهن INP
  • تیرآهن بال پهن IPB شامل HEB و HEA
  • تیرآهن سنگین TPB
  • تیرآهن لانه زنبوری

قبل از پرداختن به موضوع خرید تیرآهن نیاز است در مورد فرآیند تولید تیرآهن مختصری صحبت کنیم تا در هنگام خرید آن از کیفیت و مشخصات مکانیکی محصول خریداری شده اطلاع کامل داشته باشیم.

استاندارد ساخت تیرآهن در ایران براساس استاندارهای ایران، روسیه، اروپا و چین می‌باشد. برای ساخت تیرآهن از شمش استفاده می‌شود به این ترتیب که شمش آهن را بعد از نیم مذاب کردن در کوره به مرحله نورد انتقال می‌دهند. قطعه آهنی در زیر غلتک‌های چدنی براساس فرآیند نورد گرم در سایز و ضخامت مورد نظر نوردکاری می‌شود. تیرآهن در این مرحله زیر غلتک افقی، غلتک لبه دهنده و در مرحله آخر غلتک نهایی قرار می‌گیرد. برای تولید تیرآهن، ورق فولادی را با جوشکاری مناسب به هم وصل کرده و مقطع فولادی مورد نظر را در ابعاد و سایز متفاوت عرضه می‌کنند.

بخوانید: بررسی جامع فرآیند تولید تیرآهن

نکاتی که باید در هنگام خرید تیرآهن رعایت کرد

تصویر تیرآهن فولادی هاش
  • انتخاب نوع و سایز تیرآهن مصرفی
  • مشخص کردن کارخانه و تولیدکننده‌ای که قصد خرید از آن را دارید. برای دسترسی و اطلاع از لیست تولیدکنندگان تیرآهن بر روی لینک کلیک کنید.
  • قبل از اقدام به خرید، حجم و میزان تیرآهن را مشخص کنید.
  • حتما قبل از خرید تیرآهن با مشاور و کارشناس آهن آلات مشورت کنید. مشاوران ما در عصرآهن راهنمای شما خواهند بود، با ما در تماس باشید.
  • بعد از تحویل محصول، حتما از لحاظ کیفی تیرآهن را بررسی کنید و در صورت نیاز با فروشنده در تماس باشید.

برای اطلاع از قیمت تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان و فولاد ظفر بناب بر روی نام هر یک کلیک کنید.

راهنمای خرید تیرآهن از عصرآهن

برای خرید تیرآهن از عصرآهن و بررسی قیمت آن، می‌توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:

روش اول

برای خرید تیرآهن ابتدا باید نوع تیرآهن (تیرآهن IPE و هاش) را از منوی بالای صفحه و در قسمت قیمت تیرآهن انتخاب کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

بعد از انتخاب نوع تیرآهن، لازم است تا در صفحه بعد تولیدکننده مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک بر روی "مشاهده همه سایزها" به جدول سایزبندی، وزن و قیمت محصول دسترسی داشته باشید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

روش دوم

برای دسترسی به تمام تولیدکنندگان کشور، از نوار بالای سایت بر روی لیست تولیدکنندگان کلیک کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

از نوار کنار نقشه، گزینه "تولیدکنندگان تیرآهن" را انتخاب نمایید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

روی نقشه استان‌های تولیدکننده این محصول نمایش داده می‌شود بر روی استان مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب یکی از کارخانجات به لیست محصولات آنها دسترسی داشته باشید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

در صفحه مربوط به تولیدکننده، امتیاز تولید کننده و موقعیت مکانی آن را بررسی کرده و برای تولیدکننده با توجه به تجربه خرید قبلی امتیاز ثبت کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

سپس در جدول، قیمت روز و تمامی اطلاعات محصول را بررسی کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

همچنین می‌توانید با اسکرول صفحه به پایین، به نمودار تغییرات قیمت کارخانه در یک سال اخیر دسترسی داشته باشید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

روش سوم

در صفحه نخست وبسایت، از قسمت "انتخاب محصول"، مقطع مورد نظر را انتخاب کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

سپس از قسمت "انتخاب تولیدکننده" کارخانه مورد نظر را انتخاب کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

و با کلیک بر روی گزینه "مشاهده قیمت"، صفحه مربوط به لیست محصول و قیمت تولید کننده نمایان می‌شود.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

با استفاده یکی از روش‌های بالا و بررسی دقیق اطلاعات با کارشناسان و مشاوران مجموعه عصرآهن از طریق شماره 04133250280 تماس بگیرید تا خرید شما تکمیل و ثبت نهایی شود.

بعد از تکمیل فرآیند ثبت سفارش، آدرس دقیق محل تخلیه، مدارک مورد نیاز و مبلغ پیش پرداخت از شما دریافت خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید برای محاسبه هزینه باربری در صفحه اصلی از قسمت "هزینه حمل بار" اقدام کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

محل بارگیری را انتخاب نمایید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

سپس مقصد (محل تخلیه) را انتخاب کرده و نرخ محاسبه شده را دریافت کنید.

خرید تیرآهن از سایت عصرآهن

بخوانید: راهنمای خرید میلگرد | شرایط خرید از عصرآهن

جمع بندی

پیش از اقدام به خرید تیرآهن قیمت آن، نحوه خرید و دیگر نکات ضروری بایستی بررسی شود تا خریدی مطمئن و مقرون به صرفه‌ای داشته باشید. در این دانشنامه تمامی موارد مورد نیاز در رابطه با خرید تیرآهن به طور کامل پرداخته شد.

همچنین فرآیند خرید آهن آلات از عصرآهن آموزش داده شد تا با استفاده از آن به راحتی و بدون دردسر خرید خود را از هر کدام از تولیدکنندگان و به هر نقطه از کشور انجام دهید.

۲۱۸۴۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱