حمل و نقل تیرآهن | هزینه حمل تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

حمل و نقل تیرآهن | هزینه حمل تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه

حمل و نقل، رابط بین کارخانجات تولیدی و مصرف‌کنندگان است؛ یعنی هر محصول تولیدی با استفاده از ماشین‌ آلات مناسب به بازار مصرف یا به دست خریدار می‌رسد.

بدون حمل‌ و نقل درست و مقرون‌ به‌ صرفه، هر نوع جابجایی از مکانی به مکان دیگر، غیرممکن خواهد بود. اگر تجهیزات و لوازم فعلی حمل و نقل آهن‌ آلات وجود نداشت، وضعیت ارسال بار کاملا متفاوت بود و مشکلات زیادی در باربری وجود داشت.

در این مقاله قصد داریم راجع‌ به حمل و نقل تیرآهن، مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بپردازیم و سعی داریم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

منظور از حمل و نقل تیرآهن چیست؟

منظور از حمل‌ونقل تیرآهن، بارگیری و ارسال تیرآهن از مبدا به محل تخلیه است که با در نظر گرفتن شرایط مختلف انجام می‌شود. در حمل تیرآهن ممکن است مبدا، کارخانه تولیدکننده یا انبار آهن‌ آلات باشد؛ مقصد نیز با توجه به آدرس خریدار متغیر خواهد بود. البته در نظر بگیرید که ارسال تیرآهن با توجه به روش خرید، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

مصرف‌کننده برای رفع نیاز خود و خرید تیرآهن به فروشندگان معتبر مراجعه می‌کند. بیایید با یک مثال ادامه دهیم:

۳ شخص مختلف را در نظر بگیرید که به‌ترتیب روش‌های خرید زیر را برای سفارش تیرآهن موردنیاز خود انتخاب کرده‌اند:

  1. خرید تیرآهن از کارخانه تولیدکننده
  2. خرید تیرآهن از بورس کالا
  3. خرید تیرآهن از انبار یا بنگاه معاملاتی

خرید تیرآهن با استفاده از هر کدام از این روش‌ها به چند مورد بستگی دارد. برای خرید تیرآهن از کارخانه با قصد خرید حداقل ۲۲ تن با عاملیت فروش تماس گرفته و سفارش خود را ثبت می‌کنید. خرید تیرآهن از کارخانه ممکن است چند روز طول بکشد.

برخی تولیدکنندگان مانند ذوب آهن اصفهان، تیرآهن تولیدی خود را تنها از طریق بورس کالا می‌فروشند؛ بنابراین خریدار باید در روزی که این محصول در بورس کالا عرضه می‌شود، سفارش خود را ثبت کند.

البته در خرید از بورس کالا باید کد بورسی داشته باشید در غیر این صورت بهتر است با شرکت‌های معتبر فروش مقاطع آهنی در ارتباط باشید.

خریدار و مصرف‌ کننده در صورتی که سفارش کمتر از ۲۰ تن داشته باشد ترجیح می‌دهد از انبار آهن‌ آلات مستقر در شهر خود، تیرآهن بخرد. برای خرید بی‌دغدغه و آسان آهن‌ آلات نیز بهتر است از طریق بنگاه‌های آهن‌آلات اقدام کرد.

برای هر کدام از این روش‌های خرید نیاز به توضیح مفصلی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن را نداریم.

برویم سراغ ۳ خریدار که هر کدام با روش متفاوت، اقدام به خرید کرده‌اند. خرید تیرآهن با هر یک از روش‌های گفته شده مرحله اول خرید می‌باشد، مرحله دوم حمل و نقل تیرآهن است.

حمل و نقل تیرآهن چگونه است؟

شخص اول با خرید تیرآهن از کارخانه تولید کننده، باید مسافت ارسال از کارخانه تا محل پروژه را در نظر بگیرد؛ چون هزینه حمل و نقل تیرآهن با بیشتر شدن مسافت افزایش می‌یابد. بنابراین برای خرید مستقیم از کارخانه، پیشنهاد می‌شود از کارخانجات نزدیک به محل تخلیه ثبت سفارش کنید.

شخص دوم قصد دارد از بورس کالا ثبت سفارش کند. تیرآهن در روز چهارشنبه هر هفته عرضه می‌شود؛ برای خرید در حجم و وزن زیاد، می‌توانید از بورس کالا اقدام کنید و طبق کالای عرضه شده در سبد بورسی، خرید خود را انجام دهید. ارسال بار بورسی طبق زمان‌ بندی معین انجام می‌شود و امکان این که مدت زمان ارسال بار بیشتر از یک ماه طول بکشد، وجود دارد.

بخوانید: تفاوت تیرآهن سبک و سنگین چیست؟

و در نهایت خرید شخص سوم را بررسی می‌کنیم. در خرید از انبار، سفارش فورا بارگیری شده و به محل پروژه ارسال می‌شود حتی ممکن است در همان روز، بار ارسال شود.

با بررسی حمل و نقل تیرآهن از هر سه روش بالا، زمان ارسال بار را بررسی کردیم. با توجه به حجم سفارش، وسیله نقلیه متفاوتی انتخاب می‌شود؛ به‌عنوان مثال در ارسال از کارخانه برای هر ۲۲ تن از تریلی کفی استفاده می‌کنند.

در ارسال انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود؛ یکی از این موارد، زمان ارسال است و دیگری هزینه ارسال.

در ادامه راجع‌ به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هزینه حمل تیرآهن

مهم‌ترین سوالی که هر خریدار در هنگام خرید تیرآهن می‌پرسد، درباره هزینه حمل تیرآهن است. برای پاسخ به این سوال باید چند مورد را در نظر گرفت که در ادامه درباره تمام موارد تاثیرگذار در قیمت حمل و نقل تیرآهن صحبت خواهیم کرد.

همان طور که می‌دانید هزینه ارسال و بارگیری آهن‌ آلات برعهده خریدار است و در فاکتور نهایی برآورد می‌شود.

برای این که خریدار هزینه ارسال بیشتری پرداخت نکند باید در زمان خرید، چند نکته مهم را در نظر بگیرد. دو عامل مسافت و وزن، روی هزینه نهایی تاثیرگذارند؛ یعنی با افزایش این دو مورد، قیمت تمام شده تیرآهن ممکن است بیشتر شود.

لازم به ذکر است تعرفه‌های حمل بار، سالانه توسط سازمان حمل‌ و نقل کشوری تغییر می‌کند؛ بنابراین در برآورد هزینه حمل باید تعرفه جدید را در نظر بگیرید.

یکی از راه‌های کاهش هزینه حمل‌ و نقل تیرآهن، سفارش از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان نزدیک به محل پروژه است. برای شناخت و آشنایی با نزدیک‌ترین کارخانجات تولیدکننده تیرآهن با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشد.

یکی از امکاناتی که مجموعه عصرآهن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، مشاوره رایگان قبل از خرید است. اگر قصد خرید آهن‌ آلات دارید با مجموعه عصرآهن تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان بخش فروش بهره ببرید؛ شماره تماس با بخش فروش ۰۴۱۴۱۸۰ است.

همچنین قبل از ثبت سفارش می‌توانید از هزینه ارسال از مبدا تا محل تخلیه مطلع شوید، سپس اقدام به خرید کنید.

تصویر تیرآهن I

در تصویر بالا، بندیل تیرآهن نشان داده شده است. برای انتقال و بارگیری تیرآهن به مقصد، آن را در بندیل‌های ۲ الی ۲.۵ تنی قرار می‌دهند. البته لازم است بدانید وزن بندیل تیرآهن ذوبی ۵ تن است.

جمع‌بندی

در ای مقاله با حمل و نقل تیرآهن آشنا شدیم و عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل را بررسی کردیم. ارسال بار آخرین و ضروری‌ترین مرحله از هر خریدی است که خرید آهن‌ آلات نیز از آن مستثنی نمی‌باشد.

با داشتن اطلاعات کافی از نحوه حمل تیرآهن می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و خرید مقرون‌ به‌ صرفه‌ای انجام داد.

برای خرید یا اطلاع از قیمت تیرآهن می‌توانید با شماره ۰۴۱۴۱۸۰ تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید، کارشناسان فروش ما برای خرید بهتر راهنمای شما خواهند بود.

۰۲۱۸۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱