قیمت میلگرد فولاد آذربایجان چگونه تعیین می شود؟

قیمت میلگرد فولاد آذربایجان چگونه تعیین می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی کارخانه

شرکت فولاد آذربایجان به عنوان اولین کارخانه نورد فولاد استان آذربایجان شرقی، در سال 1368 کلنگ زنی شد.
ظرفیت تولیدی مجتمع فولاد آذربایجان که با نام فولاد میانه نیز شناخته می شود، 550 هزار تن در سال می باشد که دارای مساحت 46 هکتاری می باشد.
این کارخانه در جنوب شرقی شهرستان میانه و در فاصله 3 کیلومتری این شهرستان قرار دارد که دارای مزیت نزدیکی به ایستگاه راه آهن می باشد که یکی از برتری ها این مجتمع به حساب می آید.
تعداد افراد شاغل به صورت مستقیم در این مجتمع در حدود 400 نفر می باشد که در این میان، بیش از 4500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت می باشند.
تمامی ماشین آلات و تجهِزات پیشرفته مجتمع فولاد آذربایجان ساخت کشور ایتالیا می باشد که یکی از دلایل بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه می باشد.
همین بالا بودن کیفیت تولیدات، سبب دریافت جوایز و استاندارد های داخلی و بین المللی مانند : استاندارد AIN 1013 ، استاندارد ملی ISIRI 1332، استاندارد  DIN 1028 ، استاندارد  DIN 1017، استاندارد DIN 1026 ، ST 37 ، ST 44 ، ST 50 و ... گردید.

تولیدات کارخانه

شرکت فولاد آذربایجان (میانه)، می تواند مقاطع سبک و میلگردهای صنعتی و میلگردهای ساختمانی را به شرح زیر کند:
1-    میلگردهای ساده در سایزهای 14 الی 50
2-    میلگردهای آجدار در سایزهای 10 الی 32
3-    نبشی
4-    تسمه
5-     ناودانی
ولی در حال حاضر کارخانه فولاد آذربایجان فقط مقاطع فولادی آجدار را تولید می کند.

قیمت محصولات

در اوایل تاسیس شرکت فولاد آذربایجان و با شروع به فعالیت تولید و عرضه محصولات فولادی، قیمت فروش میلگرد این کارخانه با در نظر گرفتن و محاسبه قیمت تمام شده قیمت شمش آهن و هزینه های تولید و با اضافه کردن سود معقول شرکت، تعیین می گردید.
البته در ابتدا با توجه به عرضه و تقاضا، قیمت میلگرد فولاد آذربایجان در حال نوسان بود و در سال های بعد، با شروع به کار بورس کالا، به تدریج مرجع قیمت فروش در بورس تعیین گردید و شرکت با عرضه محصولات تولیدی و به اصطلاح کشف قیمت نسبت به عرضه و فروش در محدوده قیمت فوق فروش می نمود.
درحال حاضر و در چند سال گذشته روال تعیین قیمت میلگرد به این شرح می باشد که شرکت تناژی از محصولات خود را در بورس عرضه می کند پس از به فروش رساندن در عرضه مدیریت بازرگانی، شرکت نسبت به درخواست کنندگان خصوصا مصرف کنندگان (پروژه های عمرانی) با توجه به میزان، درخواست قیمت اعلام و فروش می کنند البته جهت هر تناژی براساس مصوبه شرکت قیمت فروش میلگرد تعریف می شود و جهت تناژ 1000 تن و به بالا در حد همان قیمت بورس ولی برای تناژهای کم مبلغی اضافه تر قیمت گذاری و فروش می شود.
در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی با توجه به کیفیت محصولات تولیدی، قیمت محصولات این شرکت از سایر کارخانه های استان معقول و مناسب می باشد.

بخوانید: شکستگی میلگرد چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

۰۷۵۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱