میلگرد اصفهان، میلگرد میانه و میلگرد کویر | آنالیز و بررسی هر سه میلگرد

میلگرد اصفهان، میلگرد میانه و میلگرد کویر | آنالیز و بررسی هر سه میلگرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه

میلگرد از جمله محصولات پرمصرف در ساخت و سازهای کشور می‌باشد. از این رو تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند. انتخاب میلگرد براساس کیفیت، مشخصات مکانیکی، سایزبندی و مسافت کارخانه انجام می‌گیرد. در این دانشنامه قصد داریم به آنالیز میلگرد اصفهان، میلگرد میانه و میلگرد کویر بپردازیم.

ویژگی‌های میلگرد با کیفیت

برای ساخت میلگرد و مصالح ساختمانی از  فولاد نرم استفاده می‌شود؛ فولادی که میزان کربن تشکیل دهنده آن بین 0/05 و 0/25 می‌باشد. میلگرد ساختمانی نیز با این درصد از کربن ساخته می‌شود. علت استفاده از فولاد نرم برای ساخت میلگرد افزایش انعطاف پذیری، شکل پذیری، قابلیت جوشکاری مناسب، مقاومت در برابر ضربه و قابلیت برشکاری مناسب می‌باشد. در زیر مواردی که نشانگر کیفیت میلگرد است بررسی خواهیم کرد:

عناصر شیمیایی

به طور کلی میلگرد با کیفیت از عناصر شیمیایی مناسب و با درصد درست تشکیل می‌شود. عناصر شیمیایی تشکیل دهنده فولاد براساس استانداردهای جهانی شامل کربن، سیلسیم، منگنز، فسفر، گوگرد و نیتروژن می‌باشد که هر کدام خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی به میلگرد می‌بخشد. همچنین لازم به ذکر است هر کدام از انواع میلگرد ساده، آجدار مارپیچ، آجدار جناقی و آجدار مرکب با درصدهای مختلفی از این عناصر به دست می‌آیند.

وزن میلگرد

میلگرد با کیفیت بایستی براساس وزن جدول اشتال ساخته شود. وزن استاندارد مقاطع فولادی براساس تحقیقات مهندسی تعیین شده‌اند و از نشانه‌های با کیفیت بودن آنها می‌باشد. لازم به ذکر است میلگرد اصفهان سنگین‌تر از دیگر میلگردهای موجود در بازار است. برای بررسی جدول وزن میلگرد بر روی لینک کلیک کنید.

آزمون کشش و خمش میلگرد

حداقل تنش تسلیم برای میلگرد آجدار مارپیچ 310 مگاپاسکال، برای میلگرد آجدار جناقی 400 مگاپاسکال و میلگرد آجدار مرکب 500 مگاپاسکال می‌باشد. همچنین مقاومت کششی میلگرد آجدار مارپیچی، جناقی و مرکب به ترتیب 500، 600 و 650 مگاپاسکال است.

برای تست کشش و خمش میلگرد نمونه‌ای از آن را تحت آزمون مربوطه قرار می‌دهند. نتایج این آزمایشات برای میلگرد هر تولیدکننده باید قابل دسترس برای خریدار باشد. یکی از ویژگی‌های میلگرد با کیفیت نتایج تست کشش و خمش آن می‌باشد.

بخوانید: تست مقاومت میلگرد | انواع آزمون‌ها جهت شناخت میلگرد استاندارد

شکل ظاهری، رنگ، علامت حک شده تولیدکننده بر روی میلگرد از دیگر ویژگی‌های میلگرد با کیفیت می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر تولیدکنندگان میلگرد در تلاش هستند تا با رعایت همه این استانداردها، محصول با کیفیت و مرغوبی به دست مصرف کننده برسانند، رقابت بین محصولات بیشتر می‌شود. در ادامه میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد میانه و میلگرد کویر کاشان را بررسی خواهیم کرد.

میلگرد ذوب آهن اصفهان

تصویر میلگرد ذوب آهن اصفهان

همان طور که می‌دانید ذوب آهن اصفهان اولین تولیدکننده فولاد در کشور می‌باشد؛ کارخانه‌ای که اولین بار ساخت مقاطع طویل فولادی را در خط تولید خود قرار داد. در مدت 50 سال فعالیت در حوزه تولید محصولات فولادی و ساختمانی، کیفیت و استاندارد محصولات ذوبی تایید شده است.

میلگرد ذوب آهن اصفهان یکی از محصولات پرطرفدار در بازار آهن آلات می‌باشد. در ادامه ویژگی‌های میلگرد اصفهان را بررسی خواهیم کرد.

میلگرد ذوب آهن اصفهان براساس استاندارد DIN آلمان و GOST روسیه به تولید می‌رسد. انواع میلگرد تولیدی این کارخانه اعم از میلگرد ساده و میلگرد آجدار در سه نوع آج مارپیچی، جناقی و مرکب است. در واقع سبد محصول میلگرد اصفهان شامل میلگرد مفتول و میلگرد A2 و A3 می‌باشد.

میلگرد ذوب آهن اصفهان براساس وزن استاندارد تولید شده که در مقایسه با میلگرد دیگر کارخانجات فولاد سنگین‌تر می‌باشد و بندیل‌های آن شامل میلگرد 12 متری و حدودا 4 الی 5 تن می‌باشند.

برای خرید و بررسی قیمت میلگرد اصفهان بر روی لینک کلیک کنید و به صفحه مربوط به این تولیدکننده وارد شوید. در این صفحه تمام اطلاعات و جزئیات لازم در مورد میلگرد و تیرآهن ذوب آهن اصفهان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

قابل توجه است میلگرد اصفهان با مواد اولیه و شمش تولید شده در مجتمع ذوب آهن ساخته می‌شود. علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد این کارخانه ESCO  می‌باشد.

بخوانید: راهنمای خرید میلگرد | شرایط خرید از عصرآهن

میلگرد میانه (آذربایجان)

تصویر میلگرد میانه

فولاد آذربایجان میانه بزرگترین تولیدکننده دولتی میلگرد در شمال غرب کشور می‌باشد. میلگرد میانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شود. سبد میلگرد میانه شامل میلگرد ساده که براساس استاندارد AIN 1013 و میلگرد آجدار براساس استاندارد DIN 488 و INSO 3132 است.

در خرید از این کارخانه بیشتر محصولات سایز بزرگ در دسترس است و سریعا بارگیری می‌گردد. یعنی میلگرد A3 در سایزهای 14، 18، 20، 25 و 28 به راحتی قابل خرید می‌باشد. این میلگرد دارای آج جناقی است و از جمله محصولات پر مصرف در سازه است. برای بررسی جدول وزن میلگرد میانه، قیمت و خرید آن بر روی لینک قیمت میلگرد میانه کلیک کنید.

لازم به ذکر است علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد میانه (آذربایجان)، دو F روبروی هم می‌باشد.

کانال تلگرام قیمت میلگرد میانه

میلگرد کویر کاشان

تصویر میلگرد کویر کاشان

فولاد کویر کاشان از بزرگترین تولیدکننده‌های میلگرد در کشور است به طوری که میلگرد کویر 10 درصد از مصالح مورد نیاز سازه‌ها را تامین می‌کند. این میزان از حجم فروش با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته، تکنولوژی روز برای خط تولید و مهندسین و متخصصان کار بلد به دست آمده است.

میلگرد کویر در انواع A1، A2، A3 و A4 و در سایز 6، 8، 9، 10، 11 و 12 به تولید می‌رسد. در واقع می‌توان گفت مجتمع فولاد کویر در نوع A2 و A3 در سایزهای کوچک در دسترس است. میزان تولید سالانه این تولید کننده در برابر میلگرد ذوب آهن اصفهان کمتر است اما چون انواع میلگرد ساده و آجدار را تولید می‌کند در صنعت فولاد جایگاه ویژه‌ای گرفته است.

تولید میلگرد A4 وجه تمایز سبد میلگرد کویر کاشان می‌باشد. از جمله ویژگی‌های میلگرد این تولیدکننده می‌توان به  مقاومت بالا در برابر بارهای سیکلی و دینامیکی و ضربه‌ای، قابلیت جوش کاری ایده‌آل و مقاومت بالا در برابر خستگی اشاره کرد. علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد کویر KAVIR می‌باشد.

برای بررسی قیمت میلگرد کویر و اطلاع از موجودی آن بر روی لینک کلیک کنید و به صفحه مربوط به فولاد کویر کاشان در وبسایت عصرآهن وارد شوید.

بخوانید: شکل هندسی میلگرد | تاثیر آج میلگرد بر چسبندگی بین میلگرد و بتن

جمع بندی

اگر این سه تولیدکننده را از نظر موقعیت مکانی در نظر بگیریم در فواصل متفاوتی از هم قرار گفته‌اند و قطعا خریداران بایستی با توجه به نزدیکی محل پروژه هر کدام را انتخاب بکنند تا هزینه ارسال را به حداقل برسانند. اما در این دانشنامه کیفیت میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد میانه و میلگرد کویر را بررسی کردیم. هر سه تولیدکننده بهترین میلگردها را به بازار آهن ایران عرضه می‌کنند و تنها در سایزبندی میلگرد با هم در تفاوت هستند.

برای خرید میلگرد اصفهان از درب کارخانه و همچین بقیه تولیدکنندگان می‌توانید به عصرآهن مراجعه کنید. همچنین برای بررسی قیمت میلگرد امروز و خرید آن با مجموعه عصرآهن در تماس باشید و از طریق شماره 04133250280 تمامی سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

۳۱۱۳۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱