خرید از کدام کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران به‌صرفه‌تر است؟

خرید از کدام کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران به‌صرفه‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: امروز
زمان مطالعه: 7 دقیقه

میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در کشور است و کارخانجات زیادی در زمینه تولید این مقطع فعالیت دارند. استان تهران به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان میلگرد در کشور، سالانه حجم زیادی از تولیدات میلگرد کشور را مصرف می‌کند.

در این دانشنامه قصد داریم نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران را معرفی کنیم تا مشتریان و خریداران با دید وسیع‌تری نسبت به کارخانجات میلگرد در تهران خرید انجام دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی به تولید میلگرد در کشور

با توجه به گزارشاتی که از سال 1400 به دست رسیده است حدود 2491 پروانه برای ساخت‌وساز در نیمه ابتدایی سال صادر شده است. همچنین حدود 17 هزار و پانصد واحد مسکونی ساخته شده و آماده عرضه بوده است. این میزان ساخت، به مصالح و مقاطع فولادی زیادی نیاز دارد.

از طرفی با توجه به اینکه استفاده از سازه‌های بتن آرمه طرفدار زیادی پیدا کرده است، مصرف میلگرد زیاد خواهد بود. با این اطلاعات شما در نظر بگیرید برای ساخت این حجم از مسکن، چه‌قدر باید مقاطع فولادی به تولید برسد.

خوشبختانه تولیدات کارخانجات فولاد ایران پاسخ‌گوی نیاز کشور می‌باشد. صنعت فولاد با تولید روزافزون نیاز بازار را تامین می‌کند.

اشاره به این آمار تنها به این دلیل بود که ذهنیتی از میزان ساخت و ساز و نیاز بازار داخلی داشته باشیم. برای تامین میلگرد و مقاطع فولادی مورد نیاز باید تولیدات در کارخانه‌‎ها به طور مستمر انجام شود.

به دلیل درخواست و تقاضای زیادی که برای میلگرد فولادی در بازار وجود دارد، تولیدکنندگان زیادی به خودکفایی در زمینه تولید میلگرد رسیده‌اند. به‌طوری که انواع میلگرد نظیر میلگرد ساده و آجدار برای مصرف، توسط کارخانجات فولاد کشور به تولید می‌رسد. همچنین بخشی از این میزان فروش به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

در واقع با بیشتر شدن میزان درخواست برای میلگرد تعداد کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران و دیگر نقاط کشور افزایش یافته است. با افزایش این کارخانجات میزان فروش آنها نیز بیشتر خواهد شد.

بیش از 40 تولیدکننده میلگرد در سراسر ایران به تولید این مقطع می‌پردازند. تمامی این کارخانجات در استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان، مشهد، مازندران و چند شهر و استان دیگر پراکنده شده است. برای بررسی بهتر موقعیت جغرافیایی تولیدکنندگان فولاد روی لینک کلیک کنید و استان‌هایی که کارخانه تولید میلگرد دارند را مشاهده کنید.

استان آذربایجان شرقی و بخش شمال‌غرب کشور بیشترین تولیدکنندگان میلگرد و فولاد را در برگرفته است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با این کارخانجات به دانشنامه زیر مراجعه کنید.

بخوانید:  12تولیدکننده مطرح میلگرد شمال غرب کشور

لیست کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران


در ادامه مطلب قصد داریم کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران و یا نزدیک به این استان را بررسی نماییم.

فولاد سپهر ایرانیان، صنایع فولادی آذر گستر سدید و مجتمع فولاد پارسیان از جمله کارخانجات تولید میلگرد تهران می‌باشد. در زیر با هر کدام از این کارخانجات و محصولات تولیدی آنها آشنا خواهیم شد.

فولاد سپهر ایرانیان

این کارخانه با هدف تولید انواع میلگرد د سال 1388 راه‌اندازی شد. دسترسی به این کارخانه برای خریدارن میلگرد در پایتخت بسیار آسان و سریع است. به دلیل کم بودن مسافت، مصرف‌کنندگان در تهران ترجیح می‌دهند میلگرد مورد نیاز خود را از فولاد سپهر ایرانیان تهیه نمایند.

میلگرد سپهر ایرانیان از سایز 8 تا 32 در انواع ساده و آجدار تولید و به بازار عرضه می‌شود. موقعیت این کارخانه در جاده تهران - ساوه است.

صنایع فولادی آذر گستر سدید

صنایع فولادی آذر گستر سدید انواع میلگرد ساده، میلگرد ترانس، میلگرد پیلینگ و میلگرد آلیاژی تولید می‌کند. یکی از کارخانه‌های تولید میلگرد ساده در تهران، کارخانه آذر گستر سدید است. این کارخانه از سال 1390 در شهرک صنعتی شمش آباد واقع شده است.

مجتمع فولاد پارسیان

از دیگر تولیدکنندگان میلگرد در استان تهران می‌توان به مجتمع فولاد پارسیان اشاره کرد. این کارخانه به تولید میلگرد  A3در سایزهای مختلف مشغول است. در صورت خرید از مجتمع فولاد پارسیان، مقاطع از شهرک صنعتی اشتهارد ارسال خواهند شد.

تصویر میلگرد فولادی

کدام کارخانه‌های میلگرد به تهران نزدیک‌ترند؟

با بررسی میزان فروش به نتیجه می‌رسیم خریداران در تهران تنها ازکارخانه‌های داخل تهران ثبت سفارش نمی‌کنند و ممکن است میلگرد دیگر تولیدکننده‌ها را ترجیح دهند.

برای اینکه بررسی کنیم بیشتر مصرف‌کنندگان در استان تهران از کدام کارخانه میلگرد می‌خرند، به آمار مربوط به فروش مجموعه عصرآهن پرداخته‌ایم. با توجه به این آمار مشتریان ما در استان تهران و اطراف آن به ترتیب از ذوب آهن اصفهان، آریان فولاد، فولاد البرز ایرانیان، مجتمع فولاد خراسان بیشترین خرید را داشته‌اند.

از جمله کارخانجات میلگرد نزدیک به تهران می‌توان به فولاد شاهرود، پرشین فولاد، فولاد البرز تاکستان، صنایع فولاد هیربد زرندیه و همچنین فولاد راد همدان اشاره کرد.

خریداران میلگرد در استان تهران برای اینکه خرید مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشند بهتر است نزدیک‌ترین و باکیفیت‌ترین مقاطع را انتخاب کنند. البته برخی سازندگان ترجیح می‌دهند مسافت را نادیده گرفته و تنها به کیفیت محصول توجه داشته باشند. در ادامه با تمام این کارخانه‌ها آشنا خواهیم شد.

فولاد راد همدان

کارخانه فولاد راد همدان از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد است که در استان همدان قرار دارد. میلگرد راد همدان به دلیل سبک وزن بودن در بازار آهن ایران محبوبیت زیادی دارد. عمده محصولات تولیدی این کارخانه میلگرد با استاندارد A2 و A3 بوده و در سایزهای 8 تا 32 تولید می‌شود.

این کارخانه در حدود 350 کیلومتر تا تهران فاصله دارد. بنابراین اگر محل تخلیه در تهران و اطراف آن باشد خرید میلگرد راد همدان از درب کارخانه جزو نزدیک‌ترین‌ها به شمار می‌آید.

صنایع فولاد هیربد زرندیه

صنایع فولاد هیربد زرندیه در استان مرکزی قرار دارد و از کارخانجات نزدیک به تهران است. بیشترین محصول تولیدی این کارخانه میلگرد A3 در سایزهای 14 تا 25 است. ممکن است برخی خریداران در تهران قصد داشته باشند از این تولیدکننده ثبت سفارش کنند.

فولاد البرز تاکستان

فولاد البرز تاکستان در استان قزوین قرار دارد و تولیدکننده میلگرد فولادی می‌باشد. این کارخانه در زمینه تولید میلگرد A3 به‌ویژه در سه سایز 14، 16 و 18 فعالیت دارد. این سه سایز میلگرد جزو پرمصرف‌ترین سایزها در صنعت ساختمان سازی می‌باشد.

پرشین فولاد

یکی از دیگر تولیدکنندگان میلگرد در لیست کارخانه‌های تولید میلگرد نزدیک به تهران، کارخانه پرشین فولاد است. پرشین فولاد فقط میلگرد A3 در سایزهای 10 تا 32 تولید می‌کند. کارخانه پرشین فولاد در استان قزوین شهر تاکستان قرار دارد.

فولاد شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود تنها کارخانه تولید میلگرد در استان سمنان بوده و از نزدیک‌ترین کارخانه‌های تولید میلگرد به تهران است. فولاد شاهرود انواع میلگرد آجدار برای استفاده در صنعت ساختمان تولید می‌کند.

این کارخانه در سال 1380 آغاز به کار کرده است و با خط تولید مجهز به ساخت میلگرد فولادی مشغول است.

مجتمع فولاد خراسان

خریداران زیادی ترجیح می‌دهند میلگرد پروژه خود را از مجتمع فولاد خراسان تهیه کنند. میلگرد نیشابور یکی از محصولات باکیفیت در بازار آهن ایران است. میلگرد نیشابور در سایز 14 الی 28 در استاندارد A3 تولید می‌شود.

هر چند این کارخانه نسبت به دیگر تولیدکنندگان از تهران و مناطق اطراف آن دورتر است اما به دلیل مرغوبیت میلگرد نیشابور، مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد میلگرد خراسان را از انبار یا از کارخانه خریداری کند.

آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد از نزدیک‌ترین کارخانه‌ها به تهران است که خرید میلگرد از این کارخانه هزینه ارسال زیادی نخواهد داشت. میلگرد A3 و A2 در سایزهای 10 تا 25 از محصولات تولیدی این کارخانه است.

می‌توان گفت کارخانه میلگرد آریان فولاد یکی از بهترین گزینه‌ها برای پروژه‌های استان تهران می‌باشد.

فولاد البرز ایرانیان

فولاد البرز ایرانیان که با نام فایکو در بازار آهن و فولاد شناخته می‌شود از دیگر کارخانجات نزدیک به استان تهران است. بیشترین میلگرد تولید فایکو میلگرد با استاندارد A3 در سایز 14 الی 32 بوده است. بارگیری این محصول از ساری می‌باشد اما ترجیح بسیاری از خریداران است.

کارخانه فولاد البرز ایرانیان در استان مازندران، شهر ساری قرار دارد و به‌غیر از میلگرد به تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی می‌پردازد.

ذوب آهن اصفهان

حجم بالایی از سفارشات در تهران و دیگر شهرها از ذوب آهن اصفهان است. ذوب آهن اصفهان با تولید محصولات باکیفیت طرفداران زیادی در بازار آهن دارد. ذوب آهن اصفهان بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه تولید فولاد درایران است.

با توجه به اینکه استان اصفهان به پایخت نزدیک است ارسال از این کارخانه هزینه زیادی نخواهد داشت. در خرید از کارخانه باید مسافت و هزینه ارسال را در نظر گرفت. هرچه مسافت ارسال تا محل تخلیه بیشتر باشد هزینه ارسال نیز بیشتر خواهد بود.

بخوانید: تولیدکنندگان میلگرد در ایران | آشنایی با ۵ تولید کننده میلگرد در کشور

جمع‌بندی

با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید میلگرد در تهران وجود دارد ولی خریداران در این استان ممکن است از دیگر کارخانجات معتبر نیز میلگرد بخرند. در این دانشنامه نزدیک‌ترین کارخانجات میلگرد به استان تهران را به همراه تولیدکنندگان میلگرد در این استان بررسی کردیم. امیدواریم با آشنایی با این تولیدکننده‌ها خریدی مقرون‌به‌صرفه‌ داشته باشید.

برای بررسی قیمت میلگرد و خرید آن به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

۲۹۰۱۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱