راهنمای خرید نبشی | پیش از خرید نبشی چه نکاتی را باید رعایت کنید

راهنمای خرید نبشی | پیش از خرید نبشی چه نکاتی را باید رعایت کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: امروز
زمان مطالعه: 9 دقیقه

در خرید انواع مقاطع فولادی، پارامترهای مختلفی وجود دارند که مصرف‌کننده و خریدار با بررسی آن‌ها می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند. 

اگر به‌دنبال خرید نبشی هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا آگاهانه خرید کنید؛ همچنین علاوه‌بر آشنایی با نحوه خریدی مطمئن و اقتصادی، راحت و سریع به لیست تولیدکنندگان نبشی در ایران دسترسی داشته باشید و انتخاب خود را در بستر آنلاین به صورت امن و سریع انجام دهید.

در ابتدای مقاله، مواردی را که باید در خرید نبشی در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد، سپس با خرید مستقیم از کارخانه آشنا خواهیم شد. برای مطالعه موارد بیشتر تا انتهای این راهنمای خرید نبشی، همراه ما باشید.

در خرید آهن آلات مواردی جهت بررسی کالا و اطمینان از فرایند تولید کنترل می‌شود. شما باید هنگام خرید، این موارد و نکات را بررسی کنید. 

خرید نبشی به‌عنوان یکی از اقلام مربوط به بازار آهن و فولاد، شامل نکاتی است که حتما باید در هنگام خرید در ذهن خریدار باشد. در ادامه می‌خواهیم تمامی نکات مهم در خرید نبشی را بررسی کنیم.

 آشنایی با پروفیل نبشی

نبشی فولادی در ساخت دیوار، ستون، پایه و تیرهایی که باید در یک زاویه به هم متصل شوند و در عین حال مقاومت سازه را حفظ کنند، استفاده می‌شود. 

استفاده از نبشی در گوشه‌ها، نیروی برشی و خمشی را برطرف می‌کند. به نبشی‌، تیر فولادی L شکل هم گفته می‌شود. این مقطع فولادی از دستۀ محصولات نورد گرم است که به صورت زاویه‌دار تولید می‌شود. 

مقطع نبشی از دو بال با زاویه 90 درجه در کنار هم تشکیل شده است این دو بال ممکن است برابر یا نابرابر باشند که در این صورت نبشی به دو دستۀ بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌شود. 

قسمت داخلی نبشی، زاویه‌دار است. این انحنای تعبیه شده در بدنه، تاثیر زیادی در عملکرد مقطع نبشی در سازه دارد.

از نبشی برای مواردی همچون تقویت المان‌های سازه، ساخت چهارچوب، تعمیرات، قفسه‌بندی و گاهاً در کف‌سازی استفاده می‌شود. جنس نبشی ممکن است از آلومینیوم، آهن، استیل، فولاد ضد زنگ، گالوانیزه، پی وی سی، پلاستیک یا ام دی اف باشد.

لازم به ذکر است نبشی کشی دیوار روشی برای مستحکم کردن دیوار است تا در هنگام زلزله و رخ دادن حوادث طبیعی از ریزش آن جلوگیری کرد.

بخوانید: تاریخچه تولید نبشی در ایران | معرفی بهترین تولید کنندگان نبشی در ایران

عوامل تاثیرگذار در خرید نبشی

در ابتدای متن اشاره کردیم که موارد مختلفی در خرید نقشی باید کنترل شوند. در این قسمت می‌خواهیم این موارد را معرفی کنیم. 

علاوه بر مواردی که در زیر آورده شده، خرید ایمن و مطمئن آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن، اهمیت زیادی دارد. برای خریدی آسان و مقرون‌به‌صرفه می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن، بازار اینترنتی آهن و فولاد، مراجعه کنید.

تصویر راهنمای خرید نبشی

برویم سراغ موارد مهمی که هر خریدار باید بداند:

دسته بندی انواع نبشی

اولین موردی که باید در مورد نبشی بدانید؛ انواع و تفاوت هر کدام از این مقاطع است. مقطع نبشی به صورت دو بال عمود بر هم تولید می‌شود. قبلاً اشاره کردیم که نبشی به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم شده است و همان طور که از نام این محصول پیدا است دلیل اسم‌گذاری آن‌ها به دلیل اندازه بال‌هایشان است. 

نبشی بال مساوی را با حرف V و بال نامساوی را با حرف L نشان می‌دهند. علاوه بر این دسته‌بندی، ای مقطع فولادی به دو دستۀ فابریک و پرسی نیز تقسیم می‌شود که در هنگام خرید نبشی باید به آن دقت کرد.

تفاوت نبشی پرسی و فابریک را در تصویر زیر بررسی کنید:

تصویر نبشی پرسی و نبشی فابریک

تفاوت نبشی پرسی و فابریک به موارد زیر ختم می‌شود:

  • انحنا و شعاع خارجی موجود در بین دو بال نبشی معیار تشخیص نبشی فابریک از پرسی است؛
  • ضخامت نبشی پرسی (دارای انحنای در زاویه خارجی) در طول بال‌ها یکسان است؛
  • ضخامت نبشی فابریک (بدون انحنا در زاویۀ خارجی) از پایینِ بال به سمت بالا کاهش می‌یابد؛

اصلی‌ترین تفاوت نبشی پرسی و فابریک در نحوۀ تولید آن‌ها است. نبشی پرسی از ورق فولادی تهیه می‌شود. طول استاندارد نبشی 6 الی 12 متر است و برای ساخت این مقاطع از ورق‌هایی با طول مناسب استفاده می‌کنند. 

برای ساخت، ورق را از وسط خم کرده و به شکل نبشی درمی‌آورند. این مرحله «فرمینگ نام دارد» که سایز و ضخامت نبشی پرسی در این مرحله (آخرین مرحله) انجام می‌شود.

نبشی فابریک برخلاف نبشی پرسی، هرگز توسط پرس و برش تولید نمی‌شود و در همان مرحلۀ اول به شکل نبشی، فرم‌دهی شده و تولید می‌شود. 

لازم به ذکر است نبشی فابریک نسب به نبشی پرسی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

برای خرید نبشی مناسب، دانستن این موارد در خصوص ویژگی‌های مکانیکی محصول بسیار مهم است که البته این معیار در قیمت نهایی محصول نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بخوانید: تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک | خصوصیات و کاربردهای مختلف آن‌ها

شناخت نیاز سازه

دومین مورد مهم در راهنمای خرید نبشی، اطلاع کامل از نیاز سازه‌ است؛ یعنی اینکه قبل از خرید، حتماً بدانید که در کدام قسمت‌ها از این مقطع استفاده خواهد شد و بر اساس آن، حجم موردنیاز را تهیه کنید.

از نبشی عموماً در آهن کشی آسانسور استفاده می‌شود. دیگر کاربردهای این مقطع فولادی در ساخت بادبند در ساختمان فولادی، سقف کرومیت، ساخت ستون و خرپا، پل‌ها و دیگر اتصالات موردنیاز در پروژه‌های ساختمانی است. 

‌‌

شناخت نیاز پروژه باعث می‌شود تا خرید اشتباهی نداشته باشید و درگیر خسارات مالی نهایی نشوید.

مشورت با کارشناس حرفه‌ای

کمک گرفتن از کارشناسان حرفه‌ای در حوزه خرید و فروش فولاد از جمله راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند خریدی مناسب و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. برای مشاوره رایگان در خصوص خرید نبشی و دیگر آهن آلات و مقاطع فولادی می‌توانید با کارشناسان عصرآهن در ارتباط باشید، مشاورین ما به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین خرید را داشته باشید.

خرید نبشی

قبل از ثبت سفارش، راهنمای خرید نبشی را بخوانید:

  • بررسی قیمت روز نبشی؛
  • تماس با واحد فروش مجموعۀ عصرآهن با شماره 0414180؛
  • ثبت سفارش؛
  • دریافت پیش‌فاکتور؛
  • واریز مبلغ پیش‌فاکتور؛
  • ثبت نهایی و ارسال کالا.

قیمت نبشی

قیمت آهن آلات در بازار آهن دائماً در حال نوسان و تغییر است. این تغییر شامل افزایش و کاهش نرخ‌ انواع مقاطع فولادی می‌شود که نبشی یکی از آن‌ها است. بنابراین در ضمن خرید باید از قیمت نبشی باخبر باشید تا خریدی بی‌دغدغه را تجربه کنید. 

برای اطلاع از قیمت‌های لحظه‌ای و لیست تولیدکنندگان نبشی در ایران به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شمارۀ 0414180 تماس بگیرید.

تا اینجای مقاله تمامی نکاتی را که در راهنمای خرید نبشی باید در نظر گرفته می‌شد را معرفی کردیم؛ اما مورد دیگری هم وجود دارد که بهتر است در مورد نبشی بدانید و آن تفاوت این مقطع با سپری است.

تفاوت نبشی با سپری

پروفیل سپری از جمله مقاطع T شکل است که در کاربری‌های مختلف قابل استفاده بوده و در دو نوع فابریک و پرسی در بازار موجود است؛ همچنین در بازار آهن در دو شکل لبه تیز و لبه گرد به فروش می‌رسد.

سپری از روش نورد گرم، نورد سرد و برش تیرآهن تولید می‌شود. در روش نورد گرم بعد از حرارت دادن شمش از غلطک عبور داده می‌شود و بعد از طی‌کردن مراحل تولید، سپری فابریک به دست می‌آید. 

نبشی پرسی از طریق روش نورد سرد به دست می‌آید که کیفیت پایین‌تری نسبت به سپری فابریک دارد. آسان ترین روش تولید سپری با استفاده از پروفیل تیرآهن و نصف کردن آن از وسط حاصل می‌شود. از هر تیرآهن دو سپری تولید می‌شود.

سپری در ساخت خرپا، سقف، ستون، نماهای شیشه‌ای، سدسازی و پروفیل درب و پنجره کاربرد دارد. تفاوت عمدۀ سپری با نبشی در شکل ظاهری و کاربرد هر کدام است. سختی و مقاومت سپری، بیشتر از نبشی است بنابراین در جاهایی که نیاز به اتصال قوی‌تری باشد از سپری استفاده می‌شود.

در بستر آنلاین عصرآهن این امکان وجود دارد که از معتبرترین کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ایرانی خرید مقاطع فولادی خود را انجام دهید؛ همچنین به سایز، محل بارگیری، تولیدکننده، فروشنده، تغییر روزانه و دیگر جزئیات مربوط به محصول دسترسی داشته باشید.

‌‌

کارخانه آذر نبش تبریز و فولاد ناب تبریز جزو بهترین تولیدکنندگان نبشی در بازار آهن ایران هستند. برای دسترسی به لیست سایزبندیِ نبشی‌های این دو تولیدکننده روی لینک هر کدام کلیک کنید.

خرید نبشی از کارخانه به صورت مستقیم

در خرید نبشی از کارخانه به صورت مستقیم، مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید، حجم خرید است. حداقل میزان خرید از کارخانه 22 تن بوده و کمتر از این مقدار از انبار آهن تهیه می‌شود.

این روش خرید، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. ازاین‌رو بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند از کارخانه خرید کنند. اگر شما هم قصد خرید از کارخانه دارید، کافیست با بخش فروش ما در تماس باشید.

بخوانید: ضوابط نبشی‌کشی ساختمان | اهمیت اجرای آن در سازه

سخن آخر

قیمت نبشی به دلیل اینکه یکی از مصالح پرمصرف در سازه‌های عمرانی است با افزایش تقاضا در بازار دچار نوسان می‌شود. قیمت، یکی از موارد مهم در خرید نبشی است. 

نبشی در ابعاد و ضخامت‌های متفاوت بر اساس استاندارهای تایید شده تولید می‌شود که در کاربری‌های مختلف بسته به ابعاد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی شد راهنمای خرید نبشی جهت خریدی امن و اقتصادی تهیه شود تا مورد استفاده خریداران و مشتریان عصرآهن واقع گردد. برای دسترسی به لیست قیمت نبشی به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا از طریق شمارۀ 0414180 با کارشناسان ما برای خریدی مناسب در ارتباط باشید. 

مشاوران ما راهنمای شما خواهند بود تا خریدی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید.

سؤالات متداول

چگونه نبشی را به صورت مستقیم از کارخانه بخریم؟

برای خرید نبشی از کارخانه باید به فروشنده‌های معتبر مراجعه کنید. برای ثبت سفارش از طریق شماره 0414180 با عصرآهن تماس بگیرید.

تفاوت نبشی پرسی و فابریک چیست؟

نبشی پرسی و فابریک از نظر شکل ظاهری و فرایند تولید با هم تفاوت دارند. این دو نبشی را در متن مفاله با هم مقایسه کرده‌ایم.

۱۲۷۱۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱