بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در بازار ایران کدام است؟

بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در بازار ایران کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله قرار است بررسی کنیم که بهترین میلگرد موجود در بازار ایران کدام بوده و محصول کدام کارخانه است. در ابتدای کار بهتر مشخص کنیم که بهترین میلگرد باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد.

برویم سراغ ویژگی‌های بهترین میلگرد.

بهترین میلگرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین میلگرد باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا کیفیت لازم و کافی را در اجرا ارائه دهد:

کیفیت بالا 

میلگرد باید از جنس فولاد با کیفیت ساخته شده باشد تا در برابر فشار، خمش و سایر نیروهای خارجی مقاومت موردنیاز را نشان دهد.

انعطاف‌پذیری 

این مقطع فولادی باید انعطاف‌پذیری کافی داشته باشد تا در هنگام اجرا و استفاده در سازه مشکل ایجاد نکند. اگر ترک‌های مویی روی میلگرد فولادی به وضوح دیده شود به احتمال زیاد این میلگرد مناسب ساخت‌وساز نباشد؛ بنابراین بهتر است تا تست کشش روی میلگرد انجام شود تا نتیجه قطعی مشخص گردد. 

عمر طولانی

بهترین میلگرد باید دارای عمر طولانی باشد و در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایر عوامل خارجی مقاومت کند. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقالۀ خوردگی میلگرد و تکنیک های اندازه گیری آن مراجعه کنید.

قابل استفاده در شرایط سخت 

محصولات فولادی باید قابل استفاده در شرایط مختلف بوده و متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه احداث، انتخاب شده باشند. 

تولید مداوم آن میلگرد

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب میلگرد باید به آن دقت این است که حجم تولید میلگرد خریداری‌شده زیاد باشد. ممکن است در بازه‌ای از زمان میلگرد بخرید بعد از چند ماه خط تولید آن فعال نباشد در حالی که نیاز است دوباره از همان مقطع سفارش دهید.

میلگرد باید قابل تولید به صورت انبوه باشد تا بتوان در پروژه‌های بزرگ و کوچک از آن استفاده کرد.

زمان آن رسیده که بهترین میلگرد موجود در بازار ایران را معرفی کنیم. بهترین میلگرد ایران را نمی‌توان محدود به یک کارخانه کرد؛ بنابراین در این قسمت لیست بهترین میلگردهای موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

بهترین میلگرد موجود در بازار

بهترین میلگرد موجود در بازار ، میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد آذر فولاد امین، میلگرد میانه، میلگرد نیشابور، میلگرد راد همدان و میلگرد شاهین بناب است. این میلگردها از جمله مقاطع مورد تأیید و باکیفیت در بازار ایران هستند. با هر کدام از این میلگردها بیشتر آشنا شویم:

میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان یکی از باکیفیت‌ترین و قدیمی‌ترین میلگردهای بازار آهن ایران است. استفاده از مواداولیۀ با کیفیتِ بالا در تولید این میلگرد باعث شده تا محصول تولید شده استاندارد و مرغوبیت لازم و کافی را داشته باشد.

این میلگرد از لحاظ وزنی بیشتر از سایر میلگردهای بازار است. میلگرد ذوبی در گرید A3 تولید می‌شود و بیشتر سایزبندی این گرید را دارد.

میلگرد آذر فولاد امین

دومین گزینه برای بهترین میلگرد در ایران، میلگرد آذر امین است. این میلگرد در گرید A2 و A3 تولید می‌شود. کارخانه آذر فولاد امین برای ساخت میلگرد از شمش‌هایی که در خود کارخانه تولید می‌شود، استفاده می‌کند. سایزبندی میلگرد آذر فولاد امین از 8 تا 32 تکمیل است. 

تکمیل‌بودن سبد میلگرد این کارخانه باعث می‌شود تا تمامی میلگردهای موردنیاز پروژه را یکجا سفارش داد.

میلگرد فولاد آذربایجان 

اگر به‌دنبال میلگرد در سایزهای بزرگ و باکیفیت هستید، میلگرد میانه انتخاب مناسبی است که می‌توانیم پیشنهاد دهیم. این کارخانه تمامی سایزهای A3 را موجود دارد. کیفیت میلگرد میانه از نظر مصرف‌کنندگان و خریداران تأییدشده است و با خیال راحت می‌توانید از آن در پروژه‌های ساختمانی استفاده کنید.

میلگرد مجتمع فولاد خراسان

میلگرد نیشابور یا میلگرد فولاد خراسان از مقاطع فولادی پر طرفدار در شمال شرق ایران است. مناطق نزدیک به خراسان از میلگرد این کارخانه استفاده می‌کنند. البته لازم است بدانید سایزبندی میلگرد این کارخانه محدود است و بیشتر در گرید A3 تولید می‌شود.

میلگرد راد همدان

اگر به‌دنبال میلگرد سبک هستید که در تولید آن تمامی استانداردهای بین‌المللی رعایت شده باشد، میلگرد راد همدان همان گزینه است. موجودی کارخانه راد همدان در گرید A2 و A3 است. قبل از خرید بهتر است سایزبندی و موجودی را کنترل کنید.

 میلگرد شاهین

میلگرد شاهین یا میلگرد فولاد صنعت بناب یکی از بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در بازار آهن ایران است. فولاد صنعت بناب میلگرد فولادی در استاندارد A2 و A3 در سایز 8 تا 32 تولید و به بازار عرضه می‌کند.میلگرد صنعت بناب از جمله مقاطع پرطرفدار در شمال‌غرب کشور و مناطق نزدیک به این کارخانه است.

برای تهیۀ بهترین میلگرد ایران و خرید از کارخانه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، می‌توانید از طریق شماره 0414180 با مجموعۀ عصرآهن تماس بگیرید.

بهترین میلگرد ساده در بازار ایران

رتبۀ بهترین میلگرد ساده در بازار را هم می‌توان فولاد کاوه تیکمه داش اختصاص داد. این کارخانه در سایز 8 و 10 گرید A1 را تولید و به بازار عرضه می‌کند. میلگرد تیکمه داش از نظر مصرف‌کنندگان مورد تأیید است. 

بخوانید: 5 نکته در انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

سخن آخر

بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در بازار ایران به 6 کارخانه‌ای که در داخل متن به آن اشاره کردیم، منتهی نمی‌شود؛ اما موارد معرفی شده جزو بهترین میلگردهای موجود در بازار هستند.

شما هم تجربۀ خود را از استفادۀ انواع میلگرد موجود در بازار آهن ایران را با ما به اشتراک بگذارید. برای اشتراک تجربه‌های خود از قسمت «ارسال دیدگاه» استفاده کنید.

۴۸۴۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱