معرفی تولیدکنندگان میلگرد A4 در ایران

معرفی تولیدکنندگان میلگرد A4 در ایران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۳ بهمن ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

میلگرد A4 از جمله مقاطع طویل فولادی است که به سختی می‌توان در بازار آهن آلات به آن دسترسی پیدا کرد. در ادامه قصد داریم با معرفی تولیدکنندگان میلگرد A4، به این سوال که چگونه می‌توانیم میلگرد A4 بخریم بپردازیم . با ما همراه باشید.

ابتدا به چگونگی خصوصیات هندسی، مکانیکی و استحکام میلگرد A4 خواهیم پرداخت. این نوع میلگرد مقاومت کششی بیشتری در مقایسه با دیگر میلگردهای فولادی دارد. حتی می‌توان گفت آسیب‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد زیرا با به کار بردن میلگرد A4 تعداد میلگردهای مصرفی در سازه کمتر می‌شود. با این کار هزینه برآورد و اجرا نیز کاهش خواهد یافت.

اما از میلگرد A4 در هر نوع سازه نمی‌توان استفاده کرد، بیشتر مناسب برای اجرای پل‌های عظیم و ساختمان و برج‌های بزرگ است. سرعت آرماتوربندی و اجرای سازه با این نوع میلگرد بیشتر است. در تولید و ساخت این مقطع اصولا از روش ترمکس استفاده می‌کنند.

خط تولید میلگرد A4

ابتدا بپردازیم به اینکه میلگرد A4 چیست و چه تفاوت‌هایی با دیگر میلگردها دارد. این نوع میلگرد بیشتر در سازه‌های عظیم و ساختمان‌های سنگین کاربرد دارد از این رو در ایران مصرف بالایی نداشته و در سبد تولید اکثر تولیدکنندگان یافت نمی‌شود.

میلگرد A4 به دلیل شکل هندسی آن میلگرد مرکب هم نامیده می‌شود. شکل هندسی این مقطع فولادی دارای آج  به صورت ترکیب مارپیچی و جناقی می‌باشد

میلگرد A4 با آج 500 یا همان 500s نوع چهارم از استانداردهای روسی می‌باشد و طی فرآیندی متفاوت ساخته می‌شود که تولیدکنندگان میلگرد A4 حتما در فرآیند تولید بر طبق استاندارد عمل می‌کنند. تولید میلگرد A4 با استفاده از فناوری و تکنولوژی نوین قابل انجام است. سرعت سردکاری و انجام نورد گرم و کنترل فرآیند هر مرحله نیازمند دانش و تخصص منحصری است.

این میلگرد از نظر استحکام و مقاومت قابل قبول بوده و مناسب سازه‌های سنگین است به طوری که مقاومت کششی میلگرد A4،  6500 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد.

همچنین این میلگرد کم‌یاب از لحاظ مشخصات فیزیکی دارای خصوصیات مناسبی نظیر جوش پذیری بالا و شکل گیری لازم است. البته درست است که میلگرد A4 در گروه میلگردهای سخت قرار دارد ولی با استفاده از ابزار و لوازم مربوط، می‌توان شکل گیری لازم را در مقطع ایجاد کرد.

اگر بخواهیم میلگرد A4 را از نظر مشخصات شیمیایی و با دیگر میلگردها مقایسه کنیم باید اشاره کرد که میلگرد A4 درصد کربن بیشتری دارد و موجب تغییر در ساختار فیزیکی آن نیز می‌شود.  دلیل اینکه تولیدکنندگان میلگرد A4 در تولید این محصول فولادی کمکاری می‌کنند، کم مصرف بودن آن است که در ادامه بیشتر راجب آن صحبت خواهیم کرد.

بخوانید: تفاوت میلگرد a1 a2 a3 a4 به همراه مشخصات مکانیکی و کاربرد آن ‌ها

علاوه بر استاندارد روسی در استاندارد ملی 3132 نیز شکل آج‌های این میلگرد مرکب می‌باشد. شکل هندسی میلگرد آج دار را می‌توان به این شکل توضیح داد که هر میلگرد A4 دارای دو آج طولی می‌باشد که آج‌های عرضی هم به شکل مارپیچ و هم به شکل جناقی (هفت و هشت) قرار گرفته‌اند.

تصویر میلگرد A4
آج‌های مارپیچی و جناقی روی سطح میلگرد A4 را در تصویر بالا مشاهده کنید.

تولیدکنندگان میلگرد A4

همان طور که گفته شد میلگرد A4 در ایران به اندازه میلگرد A2 و A3 تولید نمی‌شود. اما در زیر کارخانجاتی که از آنها می‌توان این نوع میلگرد را تهیه کرد معرفی می‌کنیم.

در حال حاضر میلگرد A4 فولاد کویر کاشان بیشترین تعداد در بازار آهن آلات را از آن خود کرده است. همچنین می‌توان با مراجعه به لیست تولید ذوب آهن اصفهان این نوع میلگرد را تهیه کرد.

به دلیل کم فروش شدن و کم طرفدار بودن این میلگرد برخی از تولیدکنندگان A4، تهیه و تولید آن را سفارشی قبول می‌کنند. یعنی بعد از تماس مشتری و درخواست میلگرد A4 شروع به ساخت و تهیه آن کرده سپس به محل مورد نظر ارسال می‌نمایند. البته ممکن است در این مواقع کارخانه برای ظرفیت‌های بیشتر سفارش قبول کنند و کمتر از یک بندیل را نپذیرند.

فولاد ظفر بناب، فولاد آناهیتا گیلان، امیر کبیر خزر، فولاد بافق یزد، فولاد کاوه تیکمه داش و مجتمع فولاد روهینا به صورت سفارشی از تولیدکنندگان میلگرد A4 به حساب می‌آیند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کامل‌ترین تولیدکننده برای خرید میگرد A4، مجتمع فولاد کویر کاشان است.

برای خرید میلگرد A4 با مشاوران و کارشناسان واحد فروش عصرآهن تماس بگیرید؛ مشاوران ما در خرید این میلگرد کمیاب به شما کمک خواهند کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش شما را تحویل خواهند داد. عصرآهن با تجربه 30 ساله در بازار آهن آلات و ارتباط با تولیدکنندگان فولاد ایران در خریدن میلگرد A4 و یا سفارش گیری آن بهترین راهنما خواهد بود.

در زیر لیست تولیدکنندگان میلگرد A4 را با مشخص کردن سفارشی بودن و یا داشتن موجودی مشخص کرده‌ایم:

پیدا کردن میلگرد A4 در بازار ایران سخت است بنابراین بهتر است این کار را به شرکت‌هایی که ارتباطات قوی در بین تولیدکنندگان فولاد دارند بسپارید تا در اسرع وقت با قیمت مناسب خرید خود را انجام دهید.

قیمت میلگرد A4

قیمت میلگرد A4 به دلیل اینکه تحت فرآیند متفاوتی تولید می‌گردد و از لحاظ شکل ظاهری با بقیه میلگردها فرق دارد، گران‌تر از انواع دیگر می‌باشد. همچنین کمیاب بودن آن نیز دلیل دیگر بر افزایش قیمت آن است.

برای بررسی قیمت میلگرد A4 می‌توانید روزانه به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید سپس به صفحه تولیدکنندگانی که در بالا ذکر شد بروید و در صفحات مربوطه قیمت مقطع فولادی را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این دانشنامه به معرفی لیست تولیدکنندگان  میلگرد A4 در ایران پرداختیم و کارخانجاتی را که می‌توان با مراجعه به آنها میلگرد در استاندارد مورد نظر را خریداری کرد نام بردیم. با توجه به اینکه مقطع فولادی نام برده شده به سختی پیدا می‌شود، کارشناسان فروش ما برای کمک به خریداران در عصرآهن تلاش می‌کنند.

برای ارتباط با واحد فروش با شماره 04133250280 در ارتباط باشد و همچین اگر قصد بررسی قیمت میلگرد کارخانجات مختلف فولاد را در نظر داشتید به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید. قیمت آهن آلات به صورت لحظه‌ای با احتساب 9 درصد ارزش افزوده در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

۱۴۸۱۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱